Torsdag = Ärtsoppa & Pannkaka

Vi har precis kommit hem från vetrinären så nu ligger nog Chippen under kniven stackarn :(
Han var så duktig där och han tyckte de var så kul, ovetande som han var ;) Kl 15 trodde de att han var klar för att hämtas, bollös och allt.

Jag börjar jobba 11 idag, det hade jag glömt men som tur va hade jag satt en påminnelse på mobilen. Jag ska kocka, eller ja maten är klar men jag ska ta över iaf, ska bli spännande. Det är ju Torsdag idag så det kommer gå åt en hel del pannkaka, vad det är mer för mat vet jag inte riktigt, jo just kycklinggryta också är det en till rätt.
Frågan är då om jag lyckas stå emot pannkakan, inte så nyttigt direkt. Har i princip ätit pannkaka varje Torsdag jag jobbat sen jag började där och har tänkt många gånger att jag bara ska äta hemgjord pannkaka, då blir det inte lika ofta heller.
Nä banne mig, idag blir det ingen pannkaka! :)


En dag då jag precis kommit till jobbet, i mitten av Augusti, tror vi var iväg och handlade innan, eller nått och att Magnus skjutsade mig till jobbet. Magnus ringde då jag precis bytt om, han var påväg in från bilen. Vi pratade bara vanligt, vi ringer ganska ofta till varandra bara för att säga massa gulliga saker, ibland fast vi precis sagt hejdå. Då han kommit till ytterdörren utbrister Magnus, "Det hänger blommor på dörren!" och "Du har fått blombud älskling!" då han såg lappen med mitt namn på. Jag blir chockad och kan inte förstå vem det är ifrån, kan det vara ett försenat grattis? Magnus är tyst medans han öppnar pappret tills han sen säger "Naaw vilken gullig chef du har!"
Jag blir så rörd att tårarna kommer och jag är tvungen att gömma mig där bak i köket då innan han ens läst vad som stod på kortet.





Har jag någonsin berättat att jag har världens bästa chef? :)


Kommentarer
Postat av: Magnus

Ja, jag tror jag hört att du har världens bästa chef några gånger faktiskt. Men jag håller med, hon är bra go' din Josse. Själv så vet jag inte riktigt vilken min chef är faktiskt? =) Är det Maria? Stefan? Eller Johan kanske? Känns lite dumt att fråga :P

2010-09-16 @ 10:35:19
Postat av: Pappsen

Här snackar vi personalvård på hög nivå.... Sådana Chefer borde det finnas fler av!



Kram

Pappsen

2010-09-16 @ 12:31:10
Postat av: Tina

Älskling: JA hon är ju de :) Hehe ja, de kan ju vara dina chefer alla 3 :) kyssar <3

2010-09-16 @ 21:34:37
URL: http://tiiiiinaa.blogg.se/
Postat av: Tina

Pappsen: Ja du pappsen, jag kan inte göra annat än att hålla med!!

2010-09-16 @ 21:35:49
URL: http://tiiiiinaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0