Tråkig jag är!

Ja jag vet, jag är så himla tåkig som inte bloggar! Snart 1 månad sen :S
Jag vet ju själv hur jag suckar då jag går in på bloggar som inte är uppdaterade :P
Får bli bättre efter årsskiftet men nog om det!

Har satt en saffransdeg på jäsning för andra gången i år, har fortfarande kvar i frysen från första omgången men det börjar sina... Lussebullar är ju gott ju och man äter ju det bara en gång per år en period per år ;)

Så svårt att skriva nu då jag skriver så sällan, vet inte vad jag ska berätta och vet inte vad jag har berättat så det är svårt att uppdatera, får liksom börja om varje gång! Men det har hunnit hända lite grejer...

Magnus har ju fått fast heltidsanställning dagtid nu och det känns ju helt underbart! Dels rullar det in lite mer kulor och det allra bästa är nästan att han jobbar dag, har kvällarna hemma, han jobbar bara 1 helg i månaden! Ja många fördelar och inga nackdelar!! :)

Jag skulle vilja få in lite mer pengar jag med men får se vad som händer framöver. En tjej på jobbet får sluta nu i årsskiftet pga arbetssbrist. Hon har dock varit bidragsanställd eller vad man ska säga och hon kan inte jobba ensam så hon har vi haft på jobbet fast hon inte behövts typ, hon har ju nästan vart gratis. Men lite kommer det gynna mig iaf! Iomed det nya årets början får jag jobba dag varje Måndag vilket ger 3 timmar extra i veckan, inte mycket men alltid en början och det är alltid skönt att jobba dag! Min chef har ju fått mer att göra då hon har hand om en annan restaurang också så då kan det hända att det blir mer för mig. Hon vet inte så mycket än men blir det inge mer på mitt jobb får jag leta mig något annat. Lite tråkigt för jag trivs ju så himla bra där!!

Ja det blev lite kort och mest om jobb som vanligt men nu har degen jäst klart! Nu har jag visat av mig lite iaf ;)

Hej sålänge!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0