Lördag

Sitter just nu och väntar på att degen ska jäsa klart. Ska baka grahamsbullar, det är lite sent men Magnus ville gärna ha nybakt bröd till kvällsfikat och det är ju inte helt fel de ;)
Lillan började pipa direkt när jga började plocka fram assistenten och hon går fortfarande runt och piper och häsar :( Hon tycker inte om dammsugaren heller men då brukar hon inte hålla på såhär efteråt.

Idag har det blivit lite gjort, jag har mest legat på latsidan men Magnus har pysslat på ute på baksidan inför vintern. Klippt gräset och hallonbusken, planterat ner jordgubbsplantorna vi fick av mamma i förhoppning att de ska ta sig igen till sommaren och röjt och slängt massa kvistar och skit. Jag tog hand om tvätten som hänt på tork sen i måndags och damsugit övervåningen.. Tror inte jag gjort så mycket mer faktiskt. Spelat poker jag har jag gjort, i hela 2,5 timme. Det var en turnering med 8000 spelare och jag kom på 203:e plats, inte illa pinkat för lilla mig men fick hjälp av älsk då och då (ofta!!) :) Jag börjar lära mig. Ja juste , var ju faktiskt ute med Lillan och Sigge i solen i ca 1 timme. Vi gick en sväng

Imorgon blir det jobb för mig del, 7-14. Sen blir det hem och njuta av en ledig älskling de sista lediga timmarna innan ny arbetsvecka börjar igen.

Ne nu ska det bakas :)

Kommentarer
Postat av: Farmor

Vad du är duktig...hoppas det blir bra även om du inte är van att jobba på dagis så är ju alla nybörjare och måste få sin inskolning i vad som skall göras och jag tror att du klarar det galant...och skulle nått bli fel så har du ju lärt dig något det är av felen man lär sig...lycka till gumman med fler dagisjobb...kram från Farmor

2009-09-20 @ 06:55:31
Postat av: Andrea

Hej! Hoppas allt är bra med er! Jag har också bakat idag, rågbullar blev det :-) Har inte du något förslag på recept till tekakor? Gärna med rågmjöl i eftersom jag har köpt ganska mycket... Kram andrea

2009-09-20 @ 17:33:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0