Onsdag

Nu då! Nu ska det uppdateras, har inte ens slagit på datorn på flera dagar, därav dålig update :P

Sen vi kom hem för 1,5 vecka sen har det inte hänt något speciellt, dagarna rullar på med massa mys, jobb, hundar och hushållssysslor.

Här kommer en liten sammanfattning på förr, förra veckan.


Måndag - uppe innan tuppen. Tåget från Borlänge gick 06.38 och bussen från Mora gick 08.05 mot Rätan. Jag och Lillan hade sällskap ända från Leksand av Linnsan, trevligt trevligt.



Lillan i mitt knä på tåget


Var framme i Rätan lagom till lunch. En underbar dag med syster och barnen! Dagen bjöds på bl.a. tv-spel med Casper, snusade lite på nykläcktingen Hilma (sååå liten! ), kikade lite film med tjejerna, åt supergod middag och morotskaka, mys och prat med Melvin, läste bok för Jonna och Casper då det var läggdags. Då alla barn sov kikade vi lite tv och jag somnade såklart i soffan, vad annars ;)

De har skaffat en valp som heter Morris, en blandning mellan yorkshire terrier, Chihuahua och shitzu tror jag det var. Supersöt! Nästan dubbelt så stor som Lillan :) Lillan var inte speciellt förtjust i honom först, han ville leka, skällde på henne och jagade henne men det tog en stund innan hon sa ifrån.  Sen var hon med och lekte lite hon också då det passade men han var nog lite för valpig i sin smak, hon vill ha mognare grabb hon ;) Men han har nog mognat lite till nästa gång de ses iaf ;)



Morris ville inte vara med på bild :P



Jonna & Hilma (Jonna hade f.ö. fått en blomma ritad i pannan av sin kompis)



Tjejerna kikar på "Nils Karlsson Pyssling" Himla drar på ett haft omedvetet smile, söt som socker :)



Meja & Hilma



Hilma



Meja lite ledsen



Melvin



Mejabus



Melvin ville låna min mobil



Men fick inte just då



Finaste Hilma



Mumma med stövel



Morris käkar ännu mera sko



Morris



Skulle försöka att ta en bild på Morris och Lillan men misslyckades..



Lillan har blivit riktigt resvan nu då hon åkt massa buss, tåg och bil, i början var det ingen höjdare men hon la sig ganska fort till rätta och sov mestadels, så duktig så :)

Tisdag - Åkte vi till mamma, Syster och de 3 yngsta stannade på lunch (mammas lasagne med hemgjorda plattor) sen for jag och mamsen och plockade upp My efter skolan och sen till Huset och började rensa och stöka.



Påväg till Svensta



Lillan & Meja



Melvin



Hilma



Onsdag
- Ännu mer rens och stök i huset.


Det gula huset till vänster är huset jag växt upp i




Hittade en gammal bild på pappa, en aning suddig, syns bäst i denna storlek. Nog har jag fått lite ansiktsdrag av käraste pappsen?




Kim 6 år och jag 2 år på en stor 1 miljonssedel, den här sitter fortfarande på väggen i mitt gamla rum.




Lillan helt slut efter en lång dag i huset




Är hon inte världens sötaste pluttvovve!? :)


Torsdag
– Vi ägnade ännu en dag i huset, den sista.


Mysan hittade en docktröja åt Lillan som satt som handsken ;)




Hittade mitt dopbevis, denna kyrka är jag döpt i, jätte charmig enligt mig :)




Hittade en söt rosett




Lillan fick sitta i bilen en stund...




men hon fick mest ligga här, i min gamla dockvagn :P




Gissa djuren!? :D

Gissa om vi skrattade åt dessa, det är en Groda och en igelkott, konstnären är My :P




Vi fick en hel del gjort under de dagarna i huset även om det var mamma som gjorde mest :P Jag slängde massor av saker iaf och rensade en hel del och vi hivade en full släpvagn på tippen.

Som vi skrattade åt alla gamla tekningar, dagböcker och berättelser, skrattade så både mage och kinder var ömma :P Lillan tycker inte alls att det var speciellt kul att vara i huset om dagarna, pep och skakade mest hela tiden men det gick bra de också.

Magnus och grabbarna anlände runt 23 efter en lång dag. Som jag saknade honom! Har ju inte vart ifrån varandra nästan nått alls, sist var då jag opererade mig då vi inte sågs på ett helt dygn.

Magnus hade vart iväg till sthlm under dagen på en andra intervju sen hem och packa in hundar i bilen och iväg så han var en aning trött.

Fredag – Jag och Lillan var upp i ottan för en dag med flickorna. Var inne i stan vid 9.30 och Sandra skulle komma in 10. Ringde då jag hade klivit av och frågade henne om hon satt på bussen, ”Vaaafaan“ fick jag till svar. Lilla Sandra hade försovit sig och skulle hinna med nästa buss om hon la på ett kol. Hon hann med bussen men det var på håret. Som tur va fick jag gå lite med kusin och hennes kille på stan innan de skulle vidare, lagomt till Lottis kom in till stan.  Vi satt på Donken en sväng, pratade lite med både Lina och Emma, de va de enda jag kände igen där. Då Sandra kommit in gick vi och kikade lite i affärerna och köpte gröt till Marielles lille Kevin, blev ett gjutsett som man kan gjuta av små händer och fötter :)

Då Sara slutade vid 13 tog vi bussen till Marielle. Där blev vi bjudna på gott fika, blev massa bebis- och förlossningsprat och vi fick snusa på lillprinsen :) Såå fin så!! Riktigt trevligt var det och presenten uppskattades. Sen gick vi på stan och kikade lite tills det var dags för mig och Sandra att åka hem, Sandras buss gick 15.45 och min gick 16.00. Väl hemma stod middagen på bordet och syster och de 4 yngsta var på besök så hann träffa dom någon timma.




Kevin


Lillan var jätteduktig på stan och satt ute och väntade då vi var in affärer och så. Då vi var hos Marielle ville hon gärna lägga sig på Kevins fårskinn och i hans babygym men de fick hon inte så tillslut la hon sig på mattan under bordet och sov, hon var även uppe hos oss i soffan lite :)

Lördag - Jag och Magnus åkte iväg till Hackås för några timmars tunnbrödsbak med svärmor som avslutades med lite lunch med Drettan och Daniel som bestod av stenugnsbakad pizza. Riktigt gott var de!

Blev inga bilder tagna denna gång men visar några från gången innan, ganska precis ett år sen 5 Oktober då och 17 Oktober denna gång.




Älsk gräddar




Jag, koncentration på hög nivå




Finfiiina tunnbröd



Söndag - Vi packade ihop och for runt 13 och var hemma runt 17.


Fick med oss dessa från Svärmor, Kärleksört, superfina ju!



Ojoj.. det blev en del bilder.. har säkert glömt berätta massa men men..

Nu ska jag krypa ner i soffan med älsk och kika på Fråga Olle dokumentären blir det sängen bums, börjar 7 imorgon.

Natti


Kommentarer
Postat av: Pappsen

Massa fina bilder blev det och en massa fick du gjort, gissar att mamma blev ganska nöjd oxå när det händer nått :o) Ganska mycket skoj att hitta i den kåken kan man ju tro, jag har ju inte varit där på ganska många år och saknar kåken en massa... och garaget oxå kan jag säga :o)



Kramellikram å puss på sig dotteriet mitt :o)

2009-10-29 @ 11:22:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0