Torsdag

Tjo!
Nu ligger det ett fint snötäcke på marken :) Iii va mysigt det är att kika ut genom fönstrena :) Blir lika förvånad varje gång :)

Ska snart ut med hundarna och sen ska Lillan badas, den lilla tussen :)

Är så himla sugen på att baka och pyssla men inte speciellt sugen på att äta. Va ju perfekt i skolan då vi hade bageri och konditori lektioner, baka i flera timmar och massa olika sorter och lära sig nya saker och inte behövde man äta upp allt men det provsmakades en del kan jag säga ;) Vi har inga grejer hemma och frysen är full så det blir väl inte av förrens om ett tag då vi ätit ur frysen lite.

Idag efter jobbet tog vi en promenad på affären och handlade lite, Magnus var sugen på Hamburgertallrik så de blev det. Räknade för skojs skull ut att det bara kostade 15kr/pers vilket är en himla skillnad än om man går ut. 

Har hjälp nu en del kvällar på jobbet nu, en tjej som heter Malin har börjat. Igår gick brandlarmet 30 minuter innan maten skulle vara klar så de var till att se till att det inte var nå mat på plattorna och pallra sig ut i kylan. Vi hade tur och fick hoppa in i en av brandbilarna och värma oss. Brandmannen i bilen berättade att precis skulle till och basta och sen sluta för dagen innan larmet gick. Vad som hade hänt fick vi aldrig veta men efter 30 minuters väntan var det fort upp i köket och få all mat i ordning. Tur det var sån lättsam mat och att jag hade hjälp!


Brandbilarna utanför ICA. I de fönster där det lyser jobbar jag :)

Skulle sen få skjuts hem från jobbet på Malins vespa, hade ingen hjälm, skulle ju bara en pyttebit. Skulle bara in på macken först och tro på f*n att en polispiketbil men 3 poliser stod där utanför macken och vi åkte förbi dom innan vi såg att de va poliser. Gah jag fick panik och sa åt Malin att köra en bit då jag gick in på macken och sen sprang jag efter :P haha :) Kände mig som en fnittrig liten lillunge och då jag kom in sa Magnus att han hade hört vårt fnitter på vespan :P

Fick skjuts hem idag med, lagligt dock, hon hade tagit med en hjälm åt mig :) Fan va kul det är att åka vespa!! Haha!

Tänkte lägga upp lite bilder som Magnus tog igår då han och Chippen var ute på långtur sen blir det ut med nå hundkräk:P














De ser himla mysigt ut och Chippen är sååå fin så!

Ne nu ut i nysnön ;)

Vink vink!


Kommentarer
Postat av: magnus

Ja... vilka fina bilder. Idag är det snnnnnn på backen... men igår var snnnnn... damn it... snnnnn-fritt. Chippen e fin, men busig :) älskar dig! kyssar

2009-11-05 @ 20:20:12
Postat av: Farmor

Vad fina bilder....Chippen är ju så fin...

Vad kul att du ´har det så bra på jobbet...och att du har en bra hjälpkompis...

kram på er

2009-11-05 @ 23:10:18
Postat av: Daniel

Fina bilder!

2009-11-07 @ 00:27:59
Postat av: Aida

tack vad gullig du är! Kram på dig i kylan

2009-11-10 @ 23:28:34
URL: http://aidat.blogg.se/
Postat av: Berth

Vilka härliga bilder, ser ju sanslöst rofyllt ut, inte som stockholm direkt :)

2009-11-13 @ 19:41:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0