Nu är sommaren här :)

När vi lagt oss för att se film igår tog det sån tid att få igång filmen då det kan ta en jäkla tid för USBminnet att ladda eller va det nu gör...  Igår tog det faktiskt så pass lång tid att vi somnade innan filmen började :P Tror nästan det var något fel på filmfilerna faktiskt men men..
   

Vaknade toktidigt i morse, var kl 05.30 kanske.. och tokpigg var jag :S Så typiskt då det är helg men det är faktiskt då kl ringer då jag ska upp och jobba. Lyckades iaf somna om och 7.50 höll jag på att dö en skvätt. Min chef ringde och jag trodde verkligen jag hade försovit mig men insåg ganska snabbt att jag var ledig idag. Så var det tänkt iaf men hon som skulle jobba låg hemma och kräktes. Bakis? Skulle nästan tro det faktisk med tanke på att de tar studenten nu. Så oavsvarigt. Jag klarade iaf av att dricka, sova 45 minuter och sen upp och jobba, därför kunde jag festa även fast jag skulle börja jobba 7 dagen efter.

Ajja jag ställde ju självklart upp och skyndade mig iväg. 20 minuter efter samtalet var jag på plats dock 1 timma och 10 minuter senare än vad man ska vara där men jag la i en växel jag inte trodde jag hade och fick allt gjort i tid och alla var så förstående och så. Usch var så stressad men bra gick det. Skulle ju egentligen gå bredvid någon på en lördag först innan jag körde den själv men så vart det inte men det gick ju bra endå! Tycker nästan jag var lite smått duktig :)
Innan jag satte mig på cyklen hem satte jag väckarklockan på mobben tills imorgon bitti för vill verkligen INTE försova mig och behöva stressa lika mycket imorrn :P

Tog med mig mat som vi åt sen då jag kom hem. Sen satte Magnus igång och klippte gräset medans jag försökte meka cykel. Har inte fått på den där jävla cykelkorgen än för man ska av med styret och ha sig. Magnus fick göra det mesta av jobbet efter som allt satt så hårt och jag är världens svagaste. Styret är dock fastrostat men det har vi smort nu i hopp om att det vill släppa. Kommer bild längre ner snart ;)

Sen hörde vi efter med grannarna vart man kunde ta med hundarna och bada dom och sen bar det av. Vi hade hoppats på att kunna ta ett dopp med men dit vi var nådde bara vattnet till knäna. Killarna tyckte det var jättekul medans Lillan hoppade runt längs kanten och gnällde :P Jag doppade henne en gång och sen satte jag tillbaka henne vid kanten och Magnus tog ut henne en bit och då simmade hon in igen :) Vart inte där så länge men hundarna var svalkade och nöjda, 26 grader har det varit idag och nu är det 22.5 grad :D

Efter det vart vi ganska slöa så har inte gjort så mycket. Magnus har kikat på trav och jag har slösurfat lite. Vi hade tänkt att åka till storstan och kika trav precis som förra året den här helgen egentligen och åka upp nästa helg men fanns/finns varken tid eller pengar för det tyvärr :( Det får bli elitloppet nästa år och vi ska sikta in oss på ett nytt datum då vi ska upp.

Snart ska vi kika lite tv sen måste jag komma i säng i tid eftersom kl ringer 05.30 imorgon. Måste fixa cykeln innan vi gör kväll med annars måste jag upp ännu tidigare för att gå och det vill jag inte :P

Lite bilder från idag kanske


Magnus kom på den brillianta iden att använda denna för att smörja styret i brist på annat att smörja med. Vi letade  låsspray och matoljan är slut. Det återstår att se om det fuknat eller inte. Då vi var ut i Februari slängde dom ut såna här på dansgolvet och denna har inte kommit till användning förrens nu till cykeln :P Haha


Älskling klipper gräs


Sigge satt ute i skuggan en sväng


Lillanpillan ute med :)


Ån som vi plaskade i, som ni ser var det ganska grunt.


Osså upp igen.


Ne nu ska vi kika tv.


Älskar min Magnus <3







Kommentarer
Postat av: Magnus

Du var jätte duktig idag =) Nästa gång vi badar så åker vi nånstans där det är lite djupare =) Älskar dig med!

2009-05-30 @ 20:06:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0