Tisdag

Det tjatas från alla håll och kanter att det är dags att skriva och JA, det är det verkligen!

Så svårt att komma igång bara!

Jag jobbade dag idag och Magnus skulle ha jobbat 11.15-20.15 han fick dock sluta strax innan mig så han väntade på mig så jag fick åka med. Skönt tänkte jag, inte varje dag det är sån lyx, att få åka bil hem! Vi kommer ut till bilen, stendöd! Magnus hada lämnat lampan på, Jippie!

Vi lyckas haffa några som kommer, någon skulle strax börja så ingen hjälp där, en hade tid att hjälpa oss, han frågar om vi har startkablar för det har inte han. Vi vet vi har startkablar, letar letar, ne inga i bilen för de ligger ju hemma där de gör nytta!! Bara att vänta in gänget som slutar 15. Vi puttar ut bilen medan vi väntar så det är lätt att komma åt med startkablar.

Jag går och möter alla som slutar och frågar om de har startkablar och tid att hjälpa oss!? En av de sista som kommer har startkablar och ville hjälpa oss, Jeei! Han springer till sin bil och jag till vår, han ropar att han har samma problem! Var är sannolikheten!!??

Han får iaf hjälp och sen är det vår tur :) Neee! Stendött! Antagligen har startmotorn hamnat i döläge och bilen måste dras igång... Bilen är för tung och marken för plan för att det ska gå att putta igång den. Ingen har någon lina heller :( Vi får iaf skjuts hem av den hjälpsamme!

Väl hemma tänkte vi fråga en granne vi vet har allt, han är inte hemma...

Magnus får tag i Daniel som har både lina och lust att hjälpa oss :)

Han gick precis utanför dörren för att få hämtning nu, får se om den går igång, annars tar vi in batteriet och laddar det över natten, för batteriladdare har vi iaf ;)

Nu är det iaf kablarna som ska bums in i bilen och lina ska införskaffas!

Man lär sig av sina misstag ;)

Jag sa till Magnus att han skulle se det som ett straff för att han har latat sig och tagit bilen sista tiden. Han sa att hade tänk åka sista gången idag så det var lite typiskt...

Idag har ju lönen trillat in men försvinner lika fort då vi ikväll ska sätta oss och betala räkningarna, vi har lite mycket denna månad så det lär inte bli nå mycket över :(
Jag hade ju tänkt åka upp nu snart, hade egentligen redan velat åkt upp men hade inga pengar och nu kommer det bli lika om vi har otur.

Magnus har sin ÅF vecka (schemalagd ledighet), vecka 13 så då hade jag också tänkt ta ledigt så vi kunde åka upp tillsammans. Igår kom vi på att jag kanske måste stanna hemma, vi har ju förhoppningsvis valpar här hemma då så då går det ju inte!

Ne om man skulle ta och klura ut någon middag och börja med den tills Magnus kommer hem, magen börjar knorra nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0