Lördag, Lördag, Lördag!

Ja idag är det Lördag!

Jag hade tänkt mig att sova till minst 8-9 idag men den planen sprack ganska fort. Oftast kliver jag upp med Magnus och äter frukost och säger hejdå då han går på jobbet, så var fallet idag. Det är ju hur skönt som helst att få tassa upp och lägga sig ett par timmar till och sova så jag gick upp och la mig till rätta men kunde absolut inte somna om!

Efter att jag legat och vridit mig i en timma gav jag upp. Jag gick ner och tog mig en lång härlig dusch med hårinpackning, peelade ansikte, fötter och resten av kroppen, stod kvar en stund bara för att det är så skönt! Sen kröp jag upp i soffan och målade mina tånaglar, vill måla mina fingernaglar med men det känns så meningslöst då jag ändå måste ta bort det till imorgon bitti igen :(
Det är en stor nackdel med de här yrket, inge nagelack och smycken, kan inte fixa håret då man ändå måste ha huvudbonad och inte allt för fina kläder har man!
Tänk att få klä upp sig och känna sig fin på jobbet, de saknar jag att kunna göra!
Men men... Hade jag haft ett jobb då jag kunde klä upp mig kanske jag hade lessnat och tänkt, tänk va skönt om jag hade arbetskläder så jag slapp klä upp min varje dag... Ajja inte mycket att göra något åt nu, jag får byta bransch!

Jaja iaf, efter jag målat naglarna och var upp och klädde på mig vaknade vovvarna till liv och ville ut och kissa. Sen tog jag och röjde diskbänken och nu sitter jag här. Ska snart bege mig till Kupolen och ska göra ett jobb. Jag ska göra en observation på en klädaffär, ska köpa ett festplagg för max 350:- och sedan registrera hur jag blev bemött osv. Älskar dom observationerna men får dom så sällan, jag har fått en sån förut. Jag får alltså pengarna tillbaka för plagget + 130:- för jobbet och det är inte så illa för 5-15 min arbete ;)
Det svider lite att få lägga ut 350:- just nu då vi har den sämsta månaden ekonomiskt på länge, men man vill ju gärna ta det dyraste ;)

Vad det blir senare vet jag inte än, Magnus slutar 15, det ska ätas middag och sen blir det väl någon film och gotta! Mer vet jag inte men funderar på att börja rensa lite grejer då jag kommer tillbaka från Kupolen... Jag har en hel del att gå igenom!

För övrigt önskar jag att jag kunde vinna massa pengar eller komma på ett jävla bra sett på att få in en jäkla massa pengar! Någon som har något tips!? ;)

Ne jag har börjat kika efter något annat/mer jobb nu! Jag ger upp förhoppningarna om att få heltid där jag är nu! Men jag trivs så himla bra, jag är bra på det jag gör, jag känner mig bra och duktig och jag är omtyckt, men det går inte! Jag kan inte ha sån här liten inkomst, speciellt inte med tanke på hur jag/vi längtar efter att köpa hus och andra planer framöver!

På tal om jobb så tyckte min chef att det var bäst att jag vände mig till min vårdcentral om sjukgymnast då det ligger så nära och att företagshälsovården ligger så långt bort, att det blir enklare för mig att komma iväg. Så på Måndag ringer jag.

Vad är det mer som hänt då!?

Jo igår efter jag städat och tvättat gick jag en sväng till Lottis & c/o och jag blev bjuden på massa fika. Det blev en promenad sen också som tur va! ;)

Haha ja och på tal om fika så har jag nu tagit tag i min vikt och lyckats gått ner 1,5 kg på ca 2 veckor hittils, inte mycket men i lagom takt tycker jag! Jag har inga förbud direkt, eller jo inget fika på jobbet! Det är det som är boven i draman, fikat på jobbet! Då man sliter och stressar, springer förbi fikakylen 1000ggr per arbetspass, man behöver snabb energi och känner sug, då är det svårt att motstå! Men det har jag lyckats motstå nu, jag tar en frukt och tänker, de där får jag baka i helgen stället och det går skitbra!

Hemma har vi sällan gotta så det är inte så svårt och på helgen tycker jag att man får gotta sig bäst man vill!

Ne jobbet är det enda förbudet sen är det bara sunt förnuft som gäller! Gratis vardagsmotion är också bra! Jag cyklar och går varje dag.
Jag har mååååånga kg kvar men jag har gjort det förut och jag KAN göra det igen! JAG KAN!! JAG SKA!! *PeppPepp*


Ne nu har Kupolen öppat så nu ska jag iväg och bränna pengar, hela 350:-
Ska köpa linsvätska också sen blir det väl lite förnstershopping kanske, kika kan man ju göra utan att handla!


Ha en fortsatt trevlig helg!



Kommentarer
Postat av: Kimsan

Va duktig du är systeryster!! Love U!!!

2011-01-30 @ 00:08:10
URL: http://mammanochtrollungarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0