Framme i Östersund

Som sagt är jag väldigt dålig på att uppdatera bloggen men passar på nu då jag har lite tid att ha ihjäl :) I natt har jag för första gången liftat lastbil, en planerad sådan, inte ställa-sig-vid-vägen-lifta :) Jag har ju ett gäng gäster på jobbet som kör Sveg-Borlänge varje dag och de vet att jag är uppifrån. En dag förra veckan frågade en åt dom om jag hade hemlängtan och då sa jag att jag faktiskt tänkt åka upp nästa vecka (denna vecka) och då sa han, att jag gärna fick åka med dem, dem går ju ända till Östersund och ibland längre med chaufförbyte i Sveg då. Jag sa att jag skulle fundera på saken och dagen efter då jag bestämt mig fick jag telenr till alla som skulle köra Borlänge-Sveg denna vecka. Detta passade ju mig alldeles ypperligt då mina/våra pengar hade räckt till resan upp men inte mycket längre plus att jag tjänade ett dygn på att åka nu i natt. Perfekt då jag kunde passa på att åka till Sandra med 07.15 bussen! Kruxet var vart jag skulle ta vägen någonstans i Östersund 03.30-07.15, jag hoppades på att tågstationen hade öppet, tog med mig täckbyxor och en termos te ifall att. Nu hade jag sån tur att värmeaggregatet la av i Orsa, då vi kom fram i Sveg grejade de med det och fick igång det och kom iväg lite senare. Väl framme i Östersund skulle det tankas och lossas och aggregatet hade lagt av igen så det grejades med det igen medan Tina sov gott i värmen i bilen :) Så istället för att bli avsläppt 03.30 blev jag avsläppt strax efter 5 här på tågstationen som precis öppnat. Ett efterlängtat (GRATIS!!) toalettbesök, frukost bestående av te och muffins och ett samtal med darling senare sitter jag här och surfar och väntar på att det ska bli dags att traska vidare mot bussstationen! Jag som fick min 'Må Bra' tidning förra veckan och låtit bli att läsa den för jag ville spara den till resan, glömde den såklart hemma på köksbordet :( Tur jag har en sån mobil jag har så det går att fördriva tiden men batteriet tar slut rätt fort om man surfar och har sig men tror jag klarar mig på det jag har. Längtar tills jag får sätta mig på bussen, då blir det till att sova, helst hela vägen (2 timmar) då det inte blivit så mycket sömn inatt! Då man väl pratat sig nöjd med första chauffören var det dags att byta och då är man ju lite tvungen att vara social men sista chauffören fick då minst sällskap iaf då jag sov mest sista biten! Jag kanske fått ihop 4 timmars sömn max i natt, så de plus 2 timmar räcker ju bra! Ne det var lite för nu, tror jag ska bege mig bortåt nu! Åh det ska bli så kul och mysigt att få träffa Sandra, Mattias och lille Lucas! Jag tycker det är så mysigt att få träffa och läsa känna en ny liten människa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0