Fredag

Ett tag sen jag skrev sist som vanligt :P

Trött som en jag-vet-inte-vad är jag... Kan bero på att jag haft en ganska hård vecka på jobbfronten. Jobbade dubbelt i Söndags, Måndags och Onsdags, jobbade som vanligt Tisdag och igår och dessutom jobbade extra idag. Kan säga att det känns i både kropp och knopp. Jag blev lite smått chockad då jag såg mig i spegeln i omkländingsrummet på jobbet vid hemgång, alldeless mörk under ögonen, ingen vacker syn!
Även fast jag sov länge idag så är jag så trött, dock vaknade jag med världens mensvärk. Var bara till att proppa i sig 2 alvedon och lägga sig en timma igen och det hjälpte! Jag lider väldigt sällan av mensvärk, men då jag väl får det då j*vlar! Visst känner jag av det annars men inte som smärta! Illa mår jag också, både igårkväll och nu!

Ajja nog om det, inte det trevligaste samtalsämnet men men...

Då jag kom hem efter jobbet blev det lite rastning av hundar och sen en snabbdusch. Nu väntar jag bara på att Magnus ska komma hem, slutar som alltid på Fredagar 23.30 :( Verkar som tur är inte bli någon övertid idag som det varit i veckan. Då han kommer hem blir det till att fika och sen sängen!

Imorgon bär det av till grannstaden (grannkommun som i Ronny & Ragge ;) ) för lite omväxlingsskull, ska bli mysigt att få "gå på stan" istället för att gå på kupolen. Vi ska väl egentligen inte göra någe speciellt, se om vi hittar nå skor och kanske någon födelsedagspresent och julklapp och fika/äta lunch/middag beroende på vilken tid vi kommer iväg.
På hemvägen ska vi stanna till och handla lite mat och mellan 18-21 ska vi på Aqua Nova och plaska med de andra ICisarna ;) Personalföreningen på ICA har hyrt äventyrsbadet 18-21 och bjuder sina medarbetare + familjemedlemmar på bad + hamburgertallrik och det tackar man ju inte nej till! Dock gruvar jag mig lite för att visa mig nästan naken i min inte allt för välsvarvade kropp för alla ICAnissar men men förhoppningsvis har de fullt upp med sina barn eller annat än att kika på mina skavanker :P Haha!

Idag ringde jag och bokade besiktning för lägenheten i Östersund, den sista November ser jag min fina fiiiina lägenhet för sista gången :´( Kommer att kännas hårt för jag älskar verkligen den där lägenheten! Den är ju min, bara min! Men om vi skulle flytta upp en dag skulle vi aldrig kunna flytta in där igen, det blir ju alldeless för trångt!
I samband med överlämnandet av lägenheten blir vi uppe i ca en vecka, ska blir skönt med lite ledigt och trevligt att träffa alla där uppe!

Vi han även börjat planera lite inför ledighet i jul, Magnus är som tur är ledig 24e-28e så då blir vi uppe om jag får ledigt vill säga men jag tror och hoppas jag får det med tanke på att jag jobbat de 2 senaste jularna. Vi blev erbjudna att fira nyår i Orrviken, deras första nyår i huset, men var tvugna att tacka nej då Magnus jobbar, han kan inte heller söka ledigt. Istället har vi bjudit hit Mamma och My, de kan ju åka med oss hit stanna så länge de vill och sen ta tåg och buss tillbaka men de visste inte ännu, mysigt skulle det vara iaf! Skulle ju kunna bjuda hit pappa & c/o men de är kanske i Halmstad eller mitt uppe i flytt då. Pappa har ju blivit varslad och de har bestämt sig för att flytta upp, kring Sveg som det verkar.
Jag kommer dock inte söka nå mer ledigt för även om vi får besök jobbar jag ju bara 4,5 timma på kvällen.


Ja vad har mer hänt då...

Igår fick vi Canal Digital fixat här hemma så nu har vi alla deras kanaler gratis i 3 månader men sen har vi "bara" deras familjepaket. Helt onödigt enligt mig som knappt tittar på tv men jag är ju inte den enda som bor och bestämmer här ;)


Nån snö har inte kommit än så länge men i helgen som va byttes både däcken på bilen och tunnare ytterkläder mot tjockare.


Vi har ju fått till det rätt fint här efter bla. trippen till IKEA, bara lite finputs kvar men tänkte jag kunde visa nysängen iaf, den är iofs inte från IKEA men ny är den iaf :)

Såg då jag la in bilderna på datorn att det visst varit lite fläckar på linsen tyvärr :S


FÖRE - inte fint!


FÖRE höger vägg


FÖRE vänster vägg


EFTER

Vi har dock fått upp bordslampor och så småningom ska de upp tavlor, bytas gardiner, tv mm. Men ett litet smakprov iaf! Skön som attan är sängen och så skönt att inte behöva trängas i en svacka i mitten och inte kunna flytta sig utåt utan att åka ner i mitten igen :P




Det spenderas en hel del tid med Lottis, Sammy och Asia nu när de bor här :)



Sigge idag, så här söt är han då han sitter och tigger gos. Sitter blixt still, öronen bakåt, ser en i ögonen och viftar bara på lilla svanstippen <3


Chippens nya favvo-slappar-plats, såhär låg han både igår och idag :) De gjorde de då de var små också men då var det ju bara små, små tassar som stack ut från trappstegen, nu är de ju hela ben ;)


Magnus och Lillans favvo-slappar-plats, har alltid varit och kommer alltid vara ;) Dehär var igår då de nya kanalerna skulle invigas!
Här är ju förresten ett litet smakprov på vart "nya" vardagsrum, ni kan ju dock blunda för den hundnos-kladdiga dörren och oredan på "baksidan".


För 2 veckor sen gjorde Magnus blåbärsglass, a lá Morberg såklart! Supergott!


Ne nu är Magnus påväg hem så nu ska jag börja fixa med fikat, tiden har gått fort sen jag satt mig här vid 22.15!



Kommentarer
Postat av: Magnus

Mamma: Notera att jag har på mig sockorna du stickat :P

2010-10-31 @ 13:24:32
Postat av: milla

Fin säng :) Påminner lite om våran. Kram

2010-11-06 @ 14:25:53
Postat av: Anette

Haha, vad roligt! Tack så mycket :D

Kram kram!

2010-12-08 @ 13:21:13
URL: http://nettangrillspettan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0