Onsdag

Vi använder väldigt sällan bilen, bara då vi ska upp till Jämtland, då vi ska ut i skogen med hundarna eller om vi ska iväg och handla 15 kg hundmat som vi gör runt löning varje månad. Annars går vi överallt vi ska. Idag är en sån dag vi hade tänkt använda bilen för att åka och handla 15 kg hundmat.

Magnus skulle ta bilen till jobbet i morse för att jag sedan skulle gå till hans jobb och att vi sen skulle åka därifrån och handla hundmat. Bilen ville inte starta!!! Motorvärmaren fick vi inte till, Magnus gick till jobbet och jag har varit ut och provat igen efter det men de ville sig inte. Vet inte om de beror sladden eller vad det kan vara... Magnus ska ev. köpa ny sladd och batteriladdare, får se om de vill sig då.

Det hade iaf varit perfekt med en pirra eller gammal barnvagn eller liknande, då hade vi kunnat gå och handla den förbaskade hundmaten för långt är det inte :P

Idag har jag inte gjort så mycket, jag hade tänkt mig en massa men har tappat motivationen.. Blä!!
Det är upp och ner, är så less på mycket nu samtidigt som jag känner mig pepp.

Är faktiskt fruktansvärt less på mitt jobb just nu, det har blivit tråkigt! Inte kul att gå hemifrån på dagarna efter att bara träffat Magnus en kort stund eller inget alls...

Går hemifrån ca 15.30
På jobbet 16.00
Lagar mat 16.00-17.30
Första gästerna (ca 8 st chaufförer) kommer 17.15-17.45
Första "gänget" (ca 8 st Ica anställda) kommer 18.00
Jag lagar mer mat om det behövs och diskar sen har jag ofta inget att göra i väntan på nästa gäng.
Andra "gänget"(ca 30-40 Ica anställda) kommer 18.30
Jag har kassan samtidigt som jag fyller på med mat och sallad.
När alla tagit för sig och betalt går jag och diskar medans jag springer in och ut till kassan då de köper glass och fika.
Jag städar och fixar det som går att "förstänga"
Sista "gänget" (ca 8 st Ica anställda) kommer 19.30
19.45 börjar jag plocka undan mat och sallad och diskar och städar och räknar kassan och låser.
Jag går hem 20.30


Jag har en del ätande, de mista jag haft är typ 40 totalt och det flesta typ 75 totalt men vanligast är 50-65 st.

Mycket vänta är det iaf. Det är upp och ner där också, Stress, Dryyyyyygt, Stress, Dryyyyyygt, Stress, Dryyyyyygt.

Det är så himla olika från dag till dag, vilken veckodag det är, vilken tid på månaden, vilken mat det är. Ibland har jag häcken full från 16.00-20.30, ibland till och med jobba över... och ibland är det så lugnt så lugnt men inte kan man gå hem nå tidigare för de för det går inte att "förstänga" nå mer oavsett och jag får inte börja städa förrens 19.45 och då har jag ändå alltid lika mycket att göra.

Ne guuu vad jag klagar! Jag har iaf ett jobb men jag är lite less just nu!
Då jag jobbar vill jag ha saker att göra men det är tråkigt just nu och det är alltid antingen stress eller dryyygt som f*n!

På Onsdagar och Torsdagar har jag iaf sällskap, då jobbar Malin också. Då känner jag iaf inte mig ensam, då har man någon att prata med iaf men fortare går det inte!


Ne nu får det vara slutgnällt!


Snart kommer iaf älsk hem, får se om vi får ordning på bilen eller om vi får köpa oss en pirra i morgon. Vovvarna klarar sig iaf ett par dagar till med maten som finns hemma.


Ne nu ska jag prova göra någon nytta!

Kommentarer
Postat av: Pappsen

Man måste ha igång bilen då och då... batteriet tappar spänning och blir det under 10 volt så går inte elektroniken i bilen då startar den inte även om den snurrar, så man bör nog köra den en gång i veckan i alla fall så det inte bäckar igen och så då :)



Hoppas du får ordning på humöret, är ju inte roligt när det är på det där viset



Älskar dig hjärtat

Kram

Pappsen

2010-03-04 @ 00:25:12
Postat av: Farmor

Gumman vet hur det är när det inte vill sig med bilskrällen dom lever sitt eget liv...min iaf ...i måndags kunde jag inte få upp bilen när jag skulel hem från jobbet...hade örvärk och var redan less liksom..men det var hetvatten som gällde då ..så det löste sig ...hoppas ni får fart på bilen...kram från farmor

2010-03-04 @ 13:09:38
URL: http://tantans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0