3 veckor av helvete är äntligen över

Det är inte så farligt som det låter! Lillans löp är äntligen över! Här hemma är det nu lugnt och skönt! Grabbarna kan göra annat än att bara pipa och vilja ha Lillan. Så skönt att slippa pipet och ha grabbarna i skiljda rum för att undvika slagsmål. Just nu ligger båda helt tysta, som alltid annars, Sigge under min stol och sover och Chippen gnager på ett av deras ben. Det har de alltså inte gjort på 3 veckor, sååå skönt! Speciellt för dem! Ne usch aldrig mer! Vi MÅSTE kastrera dem till nästa löp, ingen innanför dessa väggar mår bra av den skiten. Lillan får aldrig vara ifred, grabbarna piper, äter knappt någonting, då de ska rastas kan de inte konsentrera sig på de utan vill direkt in till Lillan och vi blir stressade av allt piiiip. Så ne, så fort det finns pengar knippsar vi deras bollar ;)

Jag är lika aktiv som vanligt när det gäller bloggandet och ännu mindre nu under sommaren. Det har sina orsaker, när det är sommar har man inte tid att sitta vid datorn, är det inge finväder finns det alltid saker att stöka på med inne. Jobb, jobb och jobb, förra veckan blev det 50 timmars arbete.

I Lördags hade vi tänkt att paddla lite kanot om vädret var med oss men icke! Inge regn men vi ville ha varmt och soligt. Därimot var det perfekt väder för att ta ett par timmar i skogen för att plocka med sig 8,5 kg blåbär som i förrgår blev ca 6-7 liter blåbärssylt + ca 2 kg blåbär som jag frös in till paj och grejer. Duktigt gjort av oss tycker jag :)

Idag har jag fortsatt med duktigheterna, först jobb 7-14.30 sen åkte jag och chefen iväg och pantade 6 sopsäckar pant = 600 kr = 24 trisslotter som vi på jobbet imorgon vid frukost ska skrapa till oss storvinsten ;)

Jag var hemma vid ca 16 och då gick jag och Lillan ut och klippte häck (och städade upp) fram till 19-20 någongång och direkt efter de tog jag cykel iväg och handlade lite. Väl hemma igen har jag röjt lite i köket, diskat, städat kylskåpet också har jag kikat runt lite efter något ställe som vi ev. ska fiska och tälta vid i helgen. Hoppas det blir bra väder, skulle vara så mysigt att få komma ut och vara lite primitiv ;)

Jag borde sova för länge sen men vill så gärna vara vaken tills Magnus kommer hem, han slutar 23.30 men har fått sluta tidigare de andra dagarna så han kanske är hemma snart.

Ne nu ska jag ut och kissa hund sen slänger jag mig i duschen och hoppas på att älsk är hemma då jag är klar så vi kan fika och sen lägga oss.


Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: farmor

Gud vilken energi du besitter...duktig är du oxå...oxh jag förstår att ni haft jobbigt när Lillan har löpt ..kommer ihåg när Shiba löpte det var himla ränande runt på henne...Hoppas ni får en mysig helg det finns inget bättre än att tälta...kram på er ...<3

2010-07-29 @ 23:18:33
URL: http://tantans.blogg.se/
Postat av: Kimsan

Ja du är inte så aktiv med bloggandet men det är skoj att läsa när du väl skriver!! Puss på dig systeryster!

2010-07-30 @ 15:59:51
URL: http://mammanochtrollungarna.blogg.se/
Postat av: Love Oliwers mamma <3

I nås :)

Det ska jätte mysigt



kram Love

2010-08-06 @ 13:04:04
URL: http://mommyatnineteen.blogg.se/
Postat av: Martin

jäklar med 8 kg blåbär..hur länge tog det då? :)

2010-08-06 @ 15:53:15
URL: http://drymartini86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0