Söndag

Då jag kom på jobbet i morse insåg jag att jag kommit dit 30 minuter för tidigt, jag som tillochmed trodde jag försovit mig då jag vaknade. Det måste nästan varit meningen att jag skulle komma dit tidigare för då jag kom dit och skulle grädda de 50 "bakeoff" baguetterna som vanligt men då fanns det inte en enda! Letade i alla frysar 7 ggr innan jag ringde och väckte chefen -"Du skojar! Jag ringer upp dig snart, jag måste tänka!" Det slutade iaf med att jag tog fram limpa ur frysen bjöd alla gästerna på "smörgåsbuffé", ingen gnällde, Gratis är gott!


Idag har jag hållit igång hela dagen, efter jobbet på söndagar brukar jag parkera mig i soffan och knappt komma därifrån. Idag däremot städade jag undan julen, hade börjat lite smått i Fredags med julgranen och idag åkte resten. Nu är det bara gardinerna kvar, jag bytte i köket och hallen men till resten måste vi hitta nytt till först, vi letade lite i helgen men hittade inget som passade vår smak. Då vi var uppe i Svensta på Dollarstore där hittade jag jättefina panelgardiner men tyckte att det var för tidigt att köpa då och att vi ändå har Dollarstore här hemma men inte fanns det såna här inte. På tok för litet här, iaf om man jämför med Dollarstore i Svensta.

Efter stöket med gardinbytet tog jag tag i diskberget och hittade igen diskbänken som jag inte sett en skymt av sen i torsdags. När diskbänken blev så fin så fick jag lust att göra nå smarrigt så jag slängde ihop en cheescake. Synd de tar sån tid för den att frysa men nu har den ändå stått inne 2,5 timma så den kanske går att provsmaka snart ;)

Efter det fick Lillan sitt bad för denna vecka, lika kul som vanligt tycker hon (INTE)! Men så fiiin hon blir och luktar gott gör hon. Kammad blev hon och toffs fick hon och även lite manikyr och pedikyr lyxade vi till med ;) Med klotongen i högsta hugg tog jag även grabbarna och jag blev chockad över hur bra det gick. De ska alltid hålla på och sprattla innan de inser att det är jag som vinner men idag var det ingen kamp, de satt bara. Annars brukar jag behöva sitta på golvet med hunden liggandes i knät.

Då jag blev klar med det då tyckte jag att jag nog var värd lite vila så då satte jag mig här.
Sitter och lyssnar på Hellobrother som jag hittade av en slump. De är två bröder som gör sina egna versioner av pop och R n' B låtar. Kolla in deras blogg och lyssna på låtarna, jag kan inte sluta lyssna på dem!

Tänkte lägga in nån bild på Lillan före och efter badet ;)


Före - Söt


Efter - Inte lika söt längre :P


Just nu ligger Sigge på en av sina på en av sina favoritplatser:


Under min stol

Man kan även använda "pinnen" som kudde


Det ser sååå skönt ut :P


På andra sidan stolen ligger Lillan, Sigges rump är med på ett hörn med :P


Oj tog mig ett tag att fixa de här inlägget, kikar ju massa annat samtidigt. Cheescaken borde vara frusen nu, la in den i frysen 17.30.




Hejvejs!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Så himla söt Lillan är både torr och blöt...och grabbarna är ju stora nu...vad duktig du varit efter jobbet jag kom hem nyss och tänker inte var så duktig skall kolla på TV läsa lite och sedan dejta JB...annars är det bra med mig min protes gillar inte kylan den blir stelfrusen ju och det känns som jag har ett kilo bly i knä...men det blir väl bättre när värmen kommer tillbaka...annars jobbar jag på för fullt...och svär över snön...kram till er från farmor till snart 6...kuuul eller hur...

2010-01-10 @ 22:00:30
Postat av: Kimsan

Va du är duktig systeryster!! Jag har varit på latsidan hela julen, men igår åkte även våran jul ut! Finns så mycket som behövs göra så man vet inte vilken ände man ska börja... sen så har Hilma haft svårt att sova på nätterna... men det går nog över bara vi kommer in i andra rutiner och inte sover tills efter 10.00 på förmiddagarna!! Puss å kram älskar dig!!

2010-01-11 @ 14:01:33
URL: http://mammanochtrollungarna.blogg.se/
Postat av: Emma

Saknas det inte en hund på bilderna?

2010-01-12 @ 10:29:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0