Vart tog dagen vägen...

Ja den här dagen har sprungit iväg och det har inte blivit mycket gjort.

Magnus börja 7 imorse och tog bilen dit idag då han sov lite längre idag eftersom han knappt sovit inatt.. blev lite för lång sovmorgon för honom igår då jag jobbade. Jag ringde och väckte honom kl 10.30... inte så länge egentligen då man är ledig men det är inte bra för Magnus som har svårt att somna. Jag låg iaf för en gångs skull kvar då han stack och sov vidare till 9.45 då Mangus ringde på sin frukostrast.

Sen fick vovvarna ut och kissa, jag fick i mig lite frukost sen tog jag mig en dusch. Jag duschar oftast med dörren lite på glänt och precis då jag duschat klart ser jag Chippen lägga sig i korgen med en julkula i munnen så den hann inte ta någon skada som tur va!

De har annars inte brytt sig så mycket om julgranen annars, sniffat lite på den då den kommit upp såklart men som sagt inte mycket mer. Så jag hoppas att Chippen glömt de där nu, att julkulorna går att plocka bort! :) Chippen är nämligen expert på att sno saker från bord osv... Han har haft sönder 2 av 6 små tomtar, en i julas eller om de var förrförra julen då vi hade dom i fönstret. I år tyckte jag dom var perfekt att ha i vår nya adventsstake och häromdagen då den stod på vardagsrumsbordet snodde han en till! Eller ja han har snott någon lite då och då, då den stått där men bara en gång kom vi inte på honom i tid och tomten dog :( Så nu kan vi inte ha tomtarna i adventsstaken mer eftersom det blir ojämt antal, eller det blir det ju inte men ja ni förstår nog vad jag menar...


Adventsstaken med 5 av de 6 tomtarna som nu bara är 4 :(

Ser ni förresten att första tomten fått sig ett bett, de vita märket på kinden!?


Ajja efter duschen tog jag och röjde en sväng i köket, letade fram diskbänken och sorterade/slängde lite post och reklam. Har skickat slutelräkningen till hon som hyrde lghen av oss och skickat in månadens cykelsträcka, hela 52,2 km har jag cyklat mellan 16/11-16/12 :) Magnus har "bara" cyklat 38 km då han fuskat och tagit bilen ibland :P

Ja mer har jag inte gjort, nördat lite dator och funderat hur vi ska lösa de sista juklapparna. Har nån liten krona kvar men det räcker väl till max 2 juklappar så de andra får jag fixa mellan jobbet och då vi far upp på Torsdag.

Ne kissa vovvarna och sen blir det cykeln till jobbet!

Trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Vad gäller klappar till Jacob så kan det vänta om så är, han har inte bråttom han inte, vi ska fixa lite enkelt till honom så han i alla fall får riva papper och pilla snöre :o)) Nästa jul är en annan sak, det som han ser nu är all röra och ser lite oroad ut över vad fanken vi håller på med :o))



Fin staken var i alla fall...



Kramar i massor från oss här i alla fall så länge :o)



Love you

Papps

2010-12-20 @ 16:14:12
Postat av: Svärmor

Kan det vara så att doggarna tror att det är marsipantomtar????? Klart dom måste kolla!!

2010-12-20 @ 18:47:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0