Gott Nytt År!

Ja då har halva sista dagen på 2010 gått... Känns lite tragiskt att ett år tar slut, man blir än en gång påmind om hur fort tiden går... Samtidigt känns det skönt och spännande med ett nytt år, som en nystart, en början på något nytt!

Mitt år 2011 har jag stora förväntningar på, det är mycket som jag vill ska hända och som jag vill ta i tu med. De senaste åren har inte hänt mycket, bara motgångar, har bara stått och stampat och inte kommit framåt så 2011 ska jag ta igen allt de där jag velat göra! Just under 2010 har det väl iof börjat hända saker och det har börjat gå bra! Jag är pepp inför det nya året, det känns bra!

Ja och så var det ju det här med nyårslöfte... Jag vette tusan om jag ska ha något för nästa år, jag har inte haft något i år heller. Så länge jag kan minnas att jag haft nyårslöften tror jag att det bara varit att jag ska gå ner i vikt och det har jag vissa år klarat och vissa inte. Men det där med vikten är ändå någonting jag ska ta tag i nu, än en gång! Eller ja hälsan över huvud taget, jag måste ta hand om mig själv!

Ne, jag tror jag slopar det där med nyårslöften, ska nog sätta upp mål istället.

Magnus nyårslöfte blir att sluta röka som det verkar... Hoppas han håller det denna gång! Han har "försökt sluta" så länge vi varit tillsammans och har vissa perioder hållit upp men sen börjat. Jag lider verkligen av att Magnus röker, jag blir så irriterad, det är äckligt, det luktar om kläder osv... Jag tycker det är så onödigt, mest för hälsans skull men även för ekonomin. Jag har hatat rökning så länge jag kan minnas då jag vuxit upp med 2 rökande föräldrar!

Ursäkta att jag gnäller på dig i bloggen älskling! Jag älskar dig ändå! <3

Men jag ska väl egentligen inte säga något, jag är likadan när det gäller min hälsa, dvs att komma i form. Min last är godsaker och Magnus last är rökning men tillsammans ska vi bli av med våra laster, förhoppningsvis under (helst i början av) 2011! :)

Nej nog om det!

Vad som hänt under 2010 kanske jag ska försöka ta i ett inlägg senare och ev. om jag avslöjar mina mål/löften för 2011, den som lever får se ;)



Ne nu ska jag ta och slita mig härifrån och kanske göra något vettigt men vet inte riktigt vad. Vi är bortbjudna hos Daniel m. familj på nyårsfirande men när vi ska vara där är inte bestämt. Trevligt blir det iaf! :)


Ne som sagt,



Kommentarer
Postat av: Magnus

Klart du ska ha ett nyårslöfte darling, va sägs om ett löfte om att du ska knåda mina fötter varje dag? Kyssar

2010-12-31 @ 12:38:52
Postat av: Thomas

Jag tänker då inte lova nått, jag gör så gott jag kan och orkar och att lova nått är ju att knyta upp sig i nått som man säkert i alla fall inte fixar att hålla :O)



Nä ni två, Gott Nytt År och ta det lugnt och ha en skön början på det nya året :o))



Kramar i massor



Pappsen, Milla och Jacob

2010-12-31 @ 12:52:19
Postat av: millan

Hej!

Jag har ett nyårslöfte som hållt i sig de närmaste 7 åren. Nämligen att jag gav mig sälv ett nyårslöfte att aldrig mer ha några nyårslöften. Och det ha funkat kanon bra :)



Kram och gott nytt år på er :)

2010-12-31 @ 14:45:28
Postat av: Kimsan

Sluta röka hoppas jag han klarar av!! Finns ju inget vett med rökning alls... fast om man ska säga so pappa då så kanske det kan vara effektivt om man är ute och fiskar och det är väldigt mycket mygg!! men det finns ju myggmedel!!!

Godsaker gillar ni ju båda två men tror nog Magnus har liiite lättare att stå emot ;0)

Puss å kram, älskar dig syster <3

2010-12-31 @ 23:32:06
URL: http://mammanochtrollungarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0