Fredag

Började dagen med en cykeltur med Sigge och Lillan, eller ja cykeltur var ju att ta i men jag försökte iaf. Jag och Sigge kom inte så bra överens kan man säga.. Magnus och Chippen stack iväg samtidigt och åt ett annat håll och då började ju Sigge grina så klart.. han ville ju inte att dom skulle sticka ifrån honom. Sen var det kört, han blev så uppihejsan efter de så det gick inte att lugna honom riktigt efter det så det gick som det gick. Sen dess kan man säga att jag varit en aning lättretlig, har man lingonvecka så har man... Tur man har världens goaste älskling som ger en en kram då det behövs.

Gick iaf med Magnus till jobbet och satt där en stund och var sällskap. Sen gick jag och gjorde två observationer, lätt förtjänta pengar. Fortsatte mot Willys och handlade lite frukost till morgondagen och frukt. Vidare därifrån till ONOFF och lämnade in min addapter till dator som jag köpte där i Januari första gången, har bytt in den 3 eller 4 gånger efter det men nu fick det vara nog så nu fick jag den femhundringen tillbaka. Magnus lagade orginalet med en sockerbit istället och satan va de funkar bra :) För femhundringen ska jag köpa mig en ny sladd till syfräsen :D Wiihoo!! Trodde inte att det gick att få tag på en ny sladd till en sån gammal skrutt. Ringde till en symaskinsaffär här i Borlänge och han sa att dom inte tillverkades längre (precis de jag trodde), men att han hade några från utlandet som passade just min men att man fick byta ut stickkontakten mot en svensk då. Ca 500 kr för de, svindyrt men lätt värt det.

När jag väl kom hem mättade jag magen med lite pannkaka sen kom Magnus hem och så damsög vi och tokade lite golv så nu är de rent och fint till svärmor kommer hit. Hon for för ca 1 timma sen så hon kommer hit lagomt till kvällsfikat :)
Vad som blir imorgon har vi inte bestämt, blir nog en sväng på kupolen och så var svärmor sugen på bio som det lät, det vore mysigt. På Söndag blir det jobb för mig som vanligt 7-14.

Ne nu ska vi ha en liten frukstund som Magnus så fint ville kalla det, precis som man sa på dagis :)
Banan, apelsin, vindruvor och päron, mumma de!

Trevlig helg på er!

Kommentarer
Postat av: Farmor

Hoppas ni får en fin helg här strålar solen..så det är bar att njuta när man är ledig ..kramas

2009-09-12 @ 09:28:10
Postat av: Ylva

Hoppas att eran helg vart bra.

Å gick ni på bio?

Kram

2009-09-14 @ 14:17:49
URL: http://lillylva.blogg.se/
Postat av: Anette

Tack gode gud! Trodde ett tag att folk trott att jag varit fullt seriös när jag kallar honom minimonster och skitunge i bloggen!

2009-09-14 @ 14:36:24
URL: http://nettangrillspettan.blogg.se/
Postat av: Pappsen

Hoppas ni fick en fin helg, våran var stillsam som vanligt, kanske till och med en aning stillsammare än vanligt :)



funderar på om vi ska göra nån helgvisit oxå framöver men det får vi se när det blir men ganska snart i alla fall :) Det är ju ändå inte så väldans långt :)



Kul att se att ni verkar ha det fint i alla fall :)



Kram

Pappsen

2009-09-15 @ 13:16:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0