Tisdag

Ska man vaccinera sig eller inte? Ja de är något jag funderat på ett tag... Jag vet jag inte är ensam om det.
Lite läskigt att de vet så lite om vaccinet...

Igår fick jag ett mejl från chefen igår, hon skrev att om jag ville vaccinera mig så kunde jag göra det på jobbet, sista anmälningsdagen är idag. Jag fick lite smått panik men nu tror jag att jag har bestämt mig... Jag ska vaccinera mig. Eller jag vet inte... Har anmält mig idag iaf.

Jag var ganska säker på att jag inte skulle göra det först, en vanligt frisk människa överlever ju en influensa. Jag fick influensa 2 gånger förr förra vintern, inte kul alls men överlevde gjorde jag. I veckan läste jag att det spridit sig så plus att mamma berättade att min 6 åriga tremänning som har astma fått det och låg nedsövd i respirator. Där någonstans blev jag faktiskt lite rädd, började fundera på om jag borde ta det... Jag har lite lätt astma men inget jag märkt av nu, var väl mer då jag var yngre...

Ne usch! Får se om jag överlever om jag vaccinerar mig, det är ju så pass många som tagit det nu och inget konstigt har hänt. ELLER!? Mer än att vissa fått ont i armen och känt lite influensa symtom. Jag är rädd att de ska upptäcka något i framtiden, att alla som tog svininfluensa vaccinet får canser eller något liknande.

Men men jag TROR jag ska vaccinera mig iaf...

Nu ska jag göra mig iordning för jobb, älskling är påväg hem så hinner träffa honom liiiiite också :)


Hejhej

Kommentarer
Postat av: Helena

Ja visst är det svårt att bestämma sig om vaccination!? Jag va helt åt nej hållet förut men sen när Douglas blev sjuk ändrade jag mig.. Men nu är jag lika osäker igen!! Blir tokig på det där..

2009-11-17 @ 18:37:46
Postat av: Farmor

Bra att vaccinera sig det blir iaf en lindrigare form av svininflu. du får om du smittas ...jag har fått två och har inte fått några men efter dom...hoppas allt är bra med er annars ...kramas

2009-11-19 @ 13:26:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0