Tur det är löning snart, här ekar det...

Då vi hade inbrott i bilen fick vi välja om vi ville ha ut kontanter för försäkringen på GPSen eller presentkort och dessutom få viss % rabatt. Vi valde presentkort på Siba och där fick vi 20% rabatt så presentkortets värde var på 801kr. Vi bestämde oss för att vi skulle köpa en Soda Stream då vi länge funderat på att köpa en eftersom vi ofta köper bubbelvatten. De hade också essenser för halva priset då de går ut i juni så vi köpte en sån också. En Kids Cola som inne håller mycket mindre socker, inget koffein och extra vitaminer. Jätte god är den :)


Soda Stream & Kids Cola


Tog och passade på och torkade rent kylskåpet idag. Det är så tomt så det var fort gjort.



När jag ändå var i farten tog jag skafferiet också.

Så här tomt har det sett ut i matväg för vår del ett tag nu men vi lever :P Mest bara sånt som man alltid brukar ha hemma som inte går åt så mycket. Har ju lite i frysen också men inte mycket alls.

I Kylen finns: Soda Stream essens, senap, pyllelite kolasås, citronsaft, ättiksprit, 1 port salladsdressing (som vart över då jag tagit hem sallad från BK), ketchup, pytteskvätt saft, vitvinsvinäger, soya, essens man blandrar i drinkar, rönnbärssaft som mamma gjort, rödbetor, Svart- & rödvinbärssylt som jag gjort, yttepytte lite smör, 250g margarin, knappt 1 kg potatis och lite lök.

I skafferiet finns: En tom kaffeburk, majsstärkelse, potatismjöl, ärtor, bläpuvermos, florsocker, sirap, en tom vetemjölsburk, en halv burk med hemgjord müsli, 1/3 paket havregryn, en tom Oboyburk, grötris, påssås, röda linser, ströbröd, mannagryn, 2 burkar vita bönor, brunfarin, pärlsocker, italiensk salladsdressing och te.

I frysen finns: Lite blåbär, jordgubbar, svartvinbär och rödvinbär. Lite korv, 2 matlådor linssoppa och 3 matlådor ärtsoppa. Ca 4 port. fisk och lite spenat. 

Vi har ju så vi överlever men gu så tråkig mat :( Blir rätt less men vad gör man inte.. Med 10 kr kvar på kontot har man inte så mycket till val. Man njuter ju inte direkt av att äta havregrynsgröt till frukost varje morgon men det mättar, ger energi och är nyttigt. Tur jag kokat sån god sylt till iaf ;) Kanske himla tråkigt inlägg men jag tycker det var lite kul :)

Längtar tills lönen kommer och hoppas det inte ska behöva bli lika tajt denna månad men nu har vi ju ingen trasig bil att laga heller *peppar, peppar*.

Ne nu ska jag ta och pussa lite på älskling och sen blir det sängen. Älskar dig Magnus <3

Juste, nästa helg kanske vi får besök av Drettan & Daniel :) Det skulle inte alls vara dumt det inte, ni är så välkomna så! :)

Kommentarer
Postat av: Farmor

På Elgiganten kan ni köpa essenser för 19:- flaskan det är faktiskt billigt..på Onof tar dom 49:- så det är skillnad...

Hoppas allt är bra med er..

kram

2009-05-22 @ 10:47:54
URL: http://jagenq.blogg.se/
Postat av: Drettan

Tackar! Det vore skoj att träffa er, det var ju ett tag sedan sist!

2009-05-22 @ 12:09:33
URL: http://drettan.blogg.se/
Postat av: Farmor

Bra med mig förutom knä då ..jag hoppas det blir bra snart så jag inte behöver förlänga sjukskrivningen...det vore inte kul..

annars så håller jag mest på att pyssla med mina plantor...vill ju få dom att blir stora och kraftiga..

Hoppas ni får en bra helg ...här regnar det:-(

Kram

2009-05-22 @ 12:45:51
URL: http://jagenq.blogg.se/
Postat av: Daniel

Jag tyckte inlägget var bra. Och jag håller även med Drettan, det vore skoj att ses.

2009-05-22 @ 13:35:53
Postat av: Emma

så bra ni fick lite saker:)

2009-05-22 @ 14:28:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0