Stackars hund!

Ja det var precis vad en granntant (jag aldrig sett) stod och sa då jag tillrätt visade Sigge då han skällde då vi mötte en annan hund.

Det jag gjorde var att jag tog ett bestämt grepp i Sigges nackskinn med den ena handen och ett bestämt grepp runt hans nos (mun) och ruskade lite lätt för att markera att man gör inte så och höll sedan kvar tills han pipit klart. Med bestämda grepp menar jag inte så hårt jag bara kan utan bara ett bestämt grepp, var bara han som kunde avgöra om det skulle göra ont eller inte genom att dra eller sitta still. Visst kan man väl kanske tro att Sigge fick ont eftersom att han piper så fort man petar på honom då man har bestämd röst men så vad det inte! Ja fy va synd det var om lille skällSigge.. Ja vad hade hon sagt om jag låtit honom göra precis som han ville då.. "Usch vilken ouppfostrad hund!" hade det kanske låtit då!?

 Att hundarna själv uppfostrar sina valpar som de gör har inte tanten tänkt på. Biter tag i nackskinnet och ruskar om.. Ja usch, stackarns lilla pensionärstant som inte har något annat att göra på dagarna.. ja huvva!

Jag vet att detta kanske inte är den bästa metoden att få en hund att inte skälla MEN jag gjorde iaf någonting för att visa att detta inte är okej utan att skada hunden!

Ne usch vad förbannad jag blir på folk som inte vet själv. Hon lär ju aldrig ens haft hund själv och har hon haft det är jag övertygad om att det var en bortskämd sådan som fick göra precis som den ville men jag tvivlar starkt på att hon inte haft hund!

Rätta mig om jag har fel när det gäller detta men jag anser att jag gjorde det bästa just då! Sigge fick varken ont eller men för livet!

Ne nog om detta!

Höll mig faktiskt vaken genom hela filmen igår (kors i taket) och bra var den :) Har dock inte sovit så bra inatt, har ingen aning om varför men men..

Idag skiner solen och det är redan 20 grader i skuggan, ska skynda mig med bestyren här inne så jag kan vara ute sen, promenera lite och sen sätta mig och sola på framsidan. Juste skulle ha klippt gräsmattan igen också ja..

Ne ska göra nått ryck nu.. var bara tvungen att få ut mina agressioner (stavning) och det hjälpte faktiskt :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0