Dike

Lättsam arbetsdag det här trotts det är löningslördag. Jag fick sluta stax innan 15 för det var så pass lugnt men det var fullt upp innan. Nått som är helt jävla värdelöst är att det bara finns EN kortterminal på SEX kassor, man får ställa sig på kö och hålla på, tar bara massa tid, då uppskattas kontanter kan jag säga :) Ja och förvirrad blir man, råkade ta fel kort idag och lämna till en annan gäst men som tur va stod han kvar och väntade på mat så det gick lätt att byta. Tänkt bara om han hade gått ut och satt sig innan vi upptäckte de, gå och fråga varenda gäst. Kan tänka mig vilken fet utskällning jag skulle få då.

Ringde älskling då för att höra hur det gick på jobbet. Då hade stackarn vart tvungen att veja för en bil som körde in i en annan bil så han valde att köra ner i diket istället för att köra in i bilen. Tur det gick så pass bra! Hua! Han hade fått suttit och frysit i diket i två timmar innan de kunde dra upp honom så vart ingen vidare värst arbetsdag för Magnus idag inte. Inte undra på att de händer olyckor idag då de snöat som tusan hela dan.

Fick förresten lön igår, visste jag skulle få en liten summa, nån hundralapp men fick hela 1100 kr för dom observationer jag gjort. Hade inte räknat med det så vart himla glatt överraskad, pengar behövs verkligen just nu, varenda krona.

Ska baka lite bröd ikväll, blir nått vanligt vetebröd bara. Vi handlade påvägen hem från jobbet och jag hade inte kikat på någe recept så köpte bara vetemjöl och jäst får bli nå roligare bröd någon annan dag.

Blir även lite filmtittande ikväll och så tänkte jag prova hinna/orka med att bada, kamma, klippa klor, rengöra ögon och fixa med Linnan. Det är lite att göra med en liten York, ska badas 1 gång  vecka och borstas varje dag men det ser jag inte som besvärligt, roligt ju och dessutom visste jag ju om allt detta innan vi skaffade henne. Har velat ha en York länge :)

Ne ska kika ut nå recept nu och sen stöka och diska i köket så det finns grejer och plats tills jag ska baka.


Kommentarer
Postat av: Magnus

Åh... du är sååå duktig älsklingen min! Hör hur du grejjar i köket nu =) Älskar dig så mkt! Kyssar i massor

2009-01-24 @ 18:54:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0