trött..

Jag kunde inte somna inatt... så himla jobbigt! vi som la oss tidigare än vi brukade men jag låg vaken 3-4 timmar och bara vred och vände.. kände mig inte ett dugg trött och funderade på massa.. det som varit och framtiden, massa som jag vill göra och så.. Älskar att fundera och planera men då det blir sådär att man inte bara kan stänga av och sluta tänka så är det jobbigt...

Idag var jag ledig så jag åkte med Magnus på jobbet idag. Vart mycket gjort på kort tid men var inte så många hemma dock.

Idag gjorde jag linssoppa, riktigt gott faktiskt :) Tänkte dela med mig av den faktiskt.. Gott, enkelt, billigt och jag hade faktiskt allt hemma, utom kanelstång men tog vanlig kanel ist och det vart bra ändå :)

Linssoppa

 
1 lök
 1 vitlök
 1 krm curry
1krm paprika pulver
1krm chili pulver

 
Fräs allt tillsammans i lite olja, tillsätt sedan:

2 buljongtärningar (grönsaks)
1 burk krossade tomater
 1 liter vatten
 1 kanelstång
2 lagerblad
2 dl röda linser (väl sköljda)
 Salt och peppar

Låt koka ca 10 min! Tillsätt mer grönsaker eller exempelvis räkor för matigare soppa!


Idag fick vi igen våra köksluckor, skönt som tusan! Nu behöver vi inte komma hem och ha sopor i hela huset nå mer :) Ingen liten Nanna som springer in i sopskåpet och hittar gamla äckliga ben heller ;)


Lady och Nanna på upptäcktsfärd i sopskåpet, där Lady är längst till vänster är där Nanna hittar gotta, där inte vi kommer åt att städa :S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0