Svar

Ullis - HUr är det att jobba på burger king jämfört med donken då??

Ja det är faktiskt en himla skillnad trotts att det är så lika :P Jag kan ju lugnt säga att jag blir förvirrad :S
För det första är menyn helt annolunda och man kan välja lökringar ist för pommes. Jag har sagt fel X antal ggr och på BK heter det Kid's Meal och inte Happy Meal och ingen fruktpåse eller morötter:P
För mig är det fel antal Nuggets - På BK kan man välja 4 eller 8 nuggets - Donken 4, 6 eller 9.
Man säger Meal på BK och inte meny. Man sänker sina egna friterade produkter, man behöver inte beställa några burgare (det behöver man kanske inte på Donken heller längre!?)
Kötten grillas på BK, Läggs på värme och hamburgarna görs (iaf på min restaurang) alltid på beställning. Då micras burgarna ist. De har inga såstuber, de kladdar på ur bunkar med en "slickepott", de skär alla grönsaker själv.
I kassan känns allt som om man gör det i fel ordning.. Jag är van att folk inte ska behöva vänta på sin mat men på BK ska man ta beställning på beställning och folk står och väntar tills allt är klart.
Ja listan skulle kunna bli hur lång som helst om likheter och skillnader men förvirrad är jag :) Kassan ser helt annorlunda ut och det är ett helt annat system :P

BK´s konsept är inte att det ska gå fort utan att man får vänta lite längre men då med bättre kvalite. ja och vad jag tycker om de vet jag inte.. vad som är bäst av att micra burgarna istället för att de får ligga färdiga på värme i max 10 min vet jag inte..Det finns ju både plus och minus med båda.. men men..

De värsta är att jag inte får ha min tungpiercing haha nedå.. det är nog många Donken restauranger som inte tillåter det med men Ingen av mina tidigare arbetsplatser har sagt något men som sagt jag förstår samtidigt som jag är lite tjurig. Har ju fått i den efter alla mina arbetspass hittils men då har de bara varit på 3 timmar. I veckan ska jag jobba 1 3 timmarspass och 4 4 timmars pass så det lär nog gå då med men hur kommer det gå då jag ska jobba 8-10 timmar :S

Börja med någon middag kanske!?

Någon som har nått bra tips på billig, god och halvnyttig mat? Jag har idétorka och snart pank..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var ju du som skulle stå för dom tipsen som du minns :P

Kul att du är en förvirrad höna på jobbet hehe/ Martin

2009-01-19 @ 17:49:58
Postat av: Svärmor

Ha, ha! Hoppas att du inte alls får i den där sabla järnstången.

2009-01-19 @ 22:59:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0