:S

Är inte på mitt bästa humör idag..
Idag skulle jag ha jobbat 11.30-14.30 men fick gå hem 14 för det var så lugnt. Innan jag stack iväg var jag självklart ut med hundarna och dom gjorde typ allt de inte ska göra.. usch va irriterad och arg jag var.. då jag kom hem och humöret var bättre möttes jag av två busar som hade ätit sönder min mobilkabel till datorn och en brödkokbok och jag kände att ilskan bara kokade inom mig men man kan ju inte skälla på dom i efterhand, man har bara 2 sekunder på sig att skälla eller berömma efter de gjort något för att de ska fatta vad de gjort som var rätt eller fel. Men man tycker ju att de kan låta bli det som ligger på köksbordet ändå!
Som tur är så har vi en till kabel (nånstans!?) och kokboken har jag knappt ens kikat i, jag fick den och den var faktiskt en ganska stor besvikelse att få eftersom jag fick en Pastakokbok året innan av samma person.. lite taskig fantasi tycker jag.. Pratar inte om Brödboken jag fick av dig systeryster! :)

Har kikat runt på internet vad en sån springer (koppelhållare till cykeln) kostar. Dom jag hittat hittills är ganska dyra tyvärr men vad jag upptäckte då jag läste var att man helst inte skulle cykla med sin hund förrens de var 18 månader eftersom de inte är färdigväxta osv.. tråkigt tycker jag men förstår ju, hade för mig att jag hade hört något sånt förut men har inte tänkt nå mer på det sen.

Nu sitter jag och väntar och hoppas på att Älsk på får sluta lite tidigare idag så vi kan åka och köpa hundmat som är tokslut, de fick de sista till frukost i morse. Vi brukar handla på Granngården och dom stänger 19 så jag hoppas han hinner sluta innan. Kan ju inte heller gå och handla det själv även om jag velat kunna men kan ju faktiskt varken gå eller cykla och köpa en 15kg säck med hundmat. Om vi inte hinner får vi väl knalla iväg och köpa nått billigt skräp så länge för mat i magen måste de ju ha!

Till middag blir det kycklingsallad, värsta lyxen men det är tack vare BK de. Jobbade ju så kort pass idag så jag hade ingen rast så då brukar jag ta hem kycklingsalladen och dryga ut med lite pasta och det räcker precis till oss två de.
Slänger in en bild på salladen från påskhelgen då vi hade 18 grader varmt och åt ute (här hemma alltså) :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0