Nu börjar det bli dags...

för ett nytt inlägg, bara sisådär 3 veckor för sent ;)


Vet inte riktigt hur jag ska börja längre, måste blogga oftare!
Det är inte så mycket som hänt eller som händer samtidigt som det känns att det är och har varit en del. Inget märkvärdigt men då man levt som vi gjort senaste året så kan en inte så märkvärdig grej kännas stort :P



Jag har nog inte skrivit om då jag och Kim & c/o skulle till Leksand sommarland :P

Jag har varit till Falun på marknad med Lottis, Sammy och Asia :)

Jag har haft semester! :) Kanske inte så vardagligt men ändå självklart för de flesta, en hel vecka blev det för min del, inte så länge men jag utnyttjade tiden väl, var nog bara en dag som jag bara var hemma hos mamma och slappade.

Jag har varit på föreläsning som jobbet betalade. Mera självkänsla! med Mia Törnblom, superbra, skulle kunna sitta där och lyssna på henne hur länge som helst :)

Vi har haft lite projekt för oss här hemma, målat lite möbler, köpt ny soffa(or), fått nytt köksbord bla.

Imorgon blir Chippen av med bollarna, Sigge ska också få sig en tid hos "doktor snipp-snappare" ;) Inte billigt inte, 3600:-/hund, sviiiider en aning i plonkan de men det är lätt värt det! Vill verkligen inte uppleva ett löp till med Lillan och två okastrerade grabbar!!!

På Lördag ska vi ev. göra något som vi längtat och pratat om sen vi flyttade ihop... gissa då ;)
IKEA såklart :) Det är mest småsaker som kuddar och täcke, sängkläder, hanndukar, soffkuddar lite grejer till köket och badrummet m.m. Vi ska även se om vi hittar nått soffbord och någon bokhylla. Det ska bli så kul! :) Kan säga att vårt hem behövs rustas upp rejält men nya fräscha saker!

Snart har vi kommit till de datumet som vi väntat på, längtat och gruvat oss inför heeela sommaren... Ska bli spännande men det känns samtidigt gruvensamt!

En Weekend en storstan är också inplanerad om Magnus får ledigt vill säga men det borde inte vara nå problem tycker jag, det är bara Fredagen han sökt ledigt för de andra dagarna är han inte schemalagd. Då ska Magnus iaf på trav och umgås medans jag ska rå om lillebror, pappa och Milla :D Det ser vi också fram emot!

Mer semester blir det v.48, Vår lägenhet i Östersund som vi hyrt ut sen vi flyttade är uppsagd till 1 December så då ska vi upp och "lämna över" den. Kommer kännas lite för min del tror jag, älskar verkligen den där lägenheten men vi kommer ju ändå aldrig kunna flytta in i den igen, den är liiiite för liten nu :) Det var iaf så passande att Magnus har sin schemalagda lediga vecka då, lite lyxigt ändå att de får de på ICA, de får dock inte bestämma själva när de ska vara ledigt men perfekt blev det iaf :)

Ska väl även, åter igen ta tag i min vikt, eller ja försöker ju mest hela tiden men lite halvhjärtat dock. Måste bara bestämma mig och hålla det så också!


Ja det var väl de som hänt, händer och ska hända :)

Den 18:e Augusti var det planerat att jag skulle åka till Leksand sommarland för en heldag med Kim, Göran, Casper, Jonna, Meja och Görans lillebror Tony, de två minsta fick stanna hemma. Det blev inte riktigt så, ju närmre Leksand de kom desto sämre väder blev det. Vi hade som nödlösning ifall vädret skulle svika att vara här i Borlänge på äventyrsbadet MEN det var stängt just denna dag p.g.a. upprustning inför hösten :S Då vi upptäckte detta ringde jag min chef och frågade om hon hade någe förslag på vad man kunde hitta på istället eller vart närmsta äventyrsbad låg. Det fanns ett i Sandviken och ett i Örebro. det i Sandviken var också stäng av samma anledning som det här men Gustavsviksbadet däremot har öppet alla dagar året om förrutom Julafton så dit bar det av tillslut, mycket lyckat trots motgångar :) Det var jättekul med alla kanor och grejer så jag kände mig som ett barn igen :)

Lite bilder från bilfärden


Kim och Jonnafisen


SkruttMeja


Casper och Tony, skapligt less på att åka så mycket bil, Casper hatar att åka längre turer med bil stackarn!


Jonna fikar lite i bilen påväg tillbaka efter allt badande


Casper somnade men de gjorde vi alla, tillochmed jag men de hade man ju aldrig kunnat lista ut ;)


Trött Meja


Gotjejen


Väl i Borlänge igen blev det ett besök på min gamla arbetsplats (första gången jag vart där sen jag slutade) innan de släppte av mig hemma och de for vidare :)




Älskar mina fiiina syskonbarn <3



Marknad i Falun 28:e Augusti



Sammy åkte karusell :)


Asia var så nöjd i vagnen :)




Lottis kikar på Sammy uppe i karusellen

Bildbomb på gulltjejen :)

Tuggitugg :)




Pillipill :)


Åh man smälter ju :)


Brorsan uppidag :)








Lottis och Sammy kikar på något kuligt :)


Sammy åt godis som man blir liiite blå på tungan av ;)


Ne nu är Magnus på ingång så jag får fortsätta berätta en annan gång. Nu blir det Kvällsfika och Idol, tur de finns webbtv :)


Tjingtjing





Kommentarer
Postat av: Magnus

Ja, hoppas de går bra för lillgubben våran hos snippsnapparen nu då. Bäst jag håller i bollarna när jag ska hämta hem han, annars kanske dom tar mina med... Kyssar

2010-09-16 @ 09:20:00
Postat av: Tina

Hehe ja du måste ha hållit i dom hårt för du har inte sagt någe om att de är borta inte ;) Kyssar <3

2010-09-16 @ 21:32:56
URL: http://tiiiiinaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0