Måndag

Måste börja med att säga; jädrar va lyckat brödet blev i fredags! :D
Jag har nog aldrig bakat så gott bröd! Saftigt blev det och det var det fortfarande på Lördag kväll. Annars brukar ju hembakt bröd bli torrt och tråkigt fort.

Vi har nyss beställt hem en säng + sängbord från halens som vi suktat över ett tag och nu känner vi att vi har råd att äntligen få hem den! Vi kommer få den i slutet av September, alltså nästa vecka men själva resorbottnarna kommer inte förrens veckan efter :( En till tråkig sak är att man inte kunde välja att få en stor bäddmadrass utan få 2 mindre. Men men vi får köpa en sån senare.
Sen tror jag nog vi är ganska nöja med vårt hem, iaf ett tag framöver :)

Såhär fin är den iaf!




IKEA trippen var lyckad och vi fyllde bilen med en massa kuligt! Vi började packa upp, bygga och stöka så det mesta var klart redan innan vi stupade i säng på Lördagskvällen. Kommer med bilder så småningom :)
Måste säga att man blir helt slut i både kropp och knopp efter en dag på IKEA, det är ju så mycket man ska hinna titta på och jag vill gärna titta på allt! Men det går ju inte! Vi höll iaf våran budget och handlade precis för det som vi hade satt som max! Jag var så trött då vi satte oss i bilen och åkte hem men höll mig vaken för Magnus skull, tråkigt att vara vaken själv ju.

Igår jobbade jag som vanligt fram till 14 och då jag kom hem fortsatte vi lite smått. Sen var det ju valvakan som gällde såklart, jag somnade (vad annars) och blev väckt vid 01.30 då det var dags att gå upp och lägga oss.

Ja juste, vi fick ju iväg vårt gamla köksbord igår också, jag hade gett upp och todde vi skulle behöva hiva det då det legat ute på blocket i 3 veckor. Det var en kvinna som ringde redan dagen efter vi lagt ut annonsen men det var för stort för henne. De paret som ringde nu skulle ha ett som var absolut max 75 cm brett för att det skulle rymmas i deras kök och som tur va var bordet prick 75 brett! Skönt att någon annan kan få nytta av det, jag tycker det är så tråkigt då saker som är fullt användbara slängs.

Idag har vi inte gjort många knop här hemma, jag sov faktiskt till 10.30, smög ner och tog en dusch. Efter de tyckte jag de var dags för de andra att vakna med så det blev en sväng ut med hundar och sen "frukost". Sen dröjde det någon timma (vad vi gjorde då minns jag inte) innan vi for iväg en sväng på ett "möte", mycket intressant måste jag säga och godare nyheter än vad vi tänkt fick vi :) Nu väntar vi bara på nästa steg, vill att det ska vara då NU!

Ja, hur är det med Chippen då? Han verkar inte ha ont och jag tror inte det irriterar lika mycket nu, han försöker inte komma åt längre. Han är så duktig så med tratten, han har inte försökt få av sig en enda gång. Han börjar också vänja sig vid den, att lyfta lite extra på huvudet då han ska förbi saker och upp i trappan. Han är så söt då han tex inte kommer förbi något eller inte kan tugga på oxbenen de har, direkt då det inte går ger han upp och bara lägger sig ner. Han ser så himla rolig ut, jag skrattar fortfarande åt honom :) De andra två är inte längre rädd för honom heller, de har fattat att det är samma gamla Chippen, fast med en konstig tratt på :)

Ne nu ska jag göra mig iordning för sängen, blir till att jobba dag för mig imorgon och resten av veckan. Imorgon är det även personalmöte, jag tycker alltid att det är lika trevligt och intressant. Vi är alla samlade vilket inte händer så ofta för min del eftersom jag jobbar ensam kvällstid och sen är det alltid kul med info om kommande teman, utbildningar och liknande :)



Kommentarer
Postat av: Kimsan

Har du skrivit ner receptet på brödet då!? Vi måste prata, är så nyfiken på nyheterna!!Tänker på dig! Puss puss

2010-09-23 @ 22:14:43
URL: http://mammanochtrollungarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0