Bilder


Vi fick 2 fina stolar av Magnus mormor att måla om


Såhär fina blev dom :)


Jag sydde en nattskjorta till Melvin i födelsedagspresent, han har ju varit så avundsjuk på syrrorna som fått ha nattlinne :) Den blev klar dagen innan han fick den.


Jag och Lillan åkte upp, tåg till Mora och sen buss därifån till Rätan.


Lillan är så lättsam att resa med, hon la sig tillrätta på en gång!


Lillfröken


Lillan väntar på bussen i Mora


Det fanns träd där...


med såna hära "frukter" på, har aldrig sett såna så jag undrar vad det kan vara för nått, det ser ut som nypon :P


Barnen fick sina försenade födelsedagspresenter


Jonna fick en sminkbox med läppglans och ögonskugga och Melvin fick ju nattskjortan + en snus (snuttefilt) i samma tyg. Casper fick en modellbil att bygga ihop och Hilma har jag inte klurat ut vad hon ska få än, hon blir 1 år i Oktober.


Meja fick 3 böcker och även hon en snus :)


Meja är en riktig mysfia hon :)


Jonna sminkade både sig och Melvin, blixten är lite jobbig...


Melvin utan blixt men då syns inte sminket, han är såå go!


Morris


Ozzy


När det var läggdags åkte nattskjortan på, lite för stor va den men kan växer ju grabben ;)


Jonna och Melvin i sina PJ´s


Casper är också iordning för natten, gokillen har blivit så stor ju, 9 år. Känns ju som igår jag fick träffa honom för första gången bara någon dag gammal <3


Hilma får ny blöja


Världens finaste Hilma


***



Jag åkte in till stan för en heldag med Marielle och Kevin, en helmysig dag! Marielle bjöd på korvgryta och dumlekakor, mumma! Vi avslutade dagen med 3 rätters på kina med Sara :)


Att riva "klosstornet" som mamma byggt var riktigt kuligt :)


Så go!


Storkillen


:)


Gungeligung


hihi


Sötnos


***



Jag bestämde träff med tjejerna jag gick med i Grundskolan, här sitter jag med en cider och väntar på att klockan ska bli dags, Mysan håller mig sällskap.






Här är Robert och Sonja, vi var hos Robert och Angelica. Även Ida kom förbi en kortis, men hon hade jobbat massa så hon var trött. Vi drack lite vin och hade det supertrevligt! Är mer än 2 år sen jag träffade dom sist, får inte dröja lika länge till nästa gång! Underbar kväll som tog slut aldeless för fort trotts att vi skiljdes vid 3 på morgonen.


Annika ville inte vara med på kort...


eller!? :)
Annika är inte bara en av mina bästa vänner, hon är min tremänning också :)


Angelica och Sonja


Lillan var såklart med och fann sig tillrätta i soffan på en filt då hon inte låg i våra knän :)


***


Magnus kom upp på Lördagen. Här hjälper han svärmor med att fixa köksluckorna (även om det inte ser ut som Magnus gör så mycket ;) ) och jag, ja gissa!? Jag satt där på altanen och sov ;)


Lillpillan vilade hon med :)


Sigge under ett äppelträd


Äpplen, var dock Chippen jag skulle prova få kort på ;)


***



Vi var till Orrviken på middag i nyhuset, så himla fint är det! Här är Magnus och Emma :)


Gotjej :)


Magnus killar Emmas lillfossing :)


hihi


***



Jag, Lillan, mamma och Mysan var till huset och röjde lite. Nu har jag äntligen rensat klart mina grejer där och snart är huset tömt.


Huset är byggt någongång i början på 1900-talet och det är riktigt charmigt. Här är ringklockan på övervåningen :)


Jag sparkade lite boll med Lillan, hon tycker det är jättekul att jaga den men vad hur hon ska bära sig åt sen har hon inte kommit på, inbland försöker hon typ hoppa på den :P

***


Älsk ska kolla fiskelyckan i Billstaån, Lillan är hack i häl.




Skönaste fiskestilen ;)


Min fiiining <3


De var en fin öring som var på två gången men släppt :(

Samma dag åkte jag in till stan för en dejt med Sandra och lillmagen :) Vi gick på stan, åt kebab och mös :)


Såhär fint är det hos svärföräldrarna i Näcksta :)


Från andra hållet.


Lillan sov mellan våra kuddar


Lillanpillan-morgonfrilla :)


***



Jag var för Mia Törnbloms föreläsning och självkänsla




Nu kom Magnus precis innanför dörren så nu blir det Idol och kvällsfika, jag är vrålhungrig!




Kommentarer
Postat av: Kimsan

Bilder säger mycket mer än ord!!! Å vad jag nästan saknar den där bollen, minns den så väl sen vi var små! hade en blå också tror jag!!!

Puss på dig!!

2010-09-17 @ 10:16:23
URL: http://mammanochtrollungarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0