Torsdag

Nu är det äntligen helg för mig! Sååå skönt!

Idag har varit en slapp dag, frukost framför tv med älsk där jag slumrade en stund tills det plingade på dörren. Daniel kom på besök och en stund senare även Lottis.
Då de båda gått vad det inte länge kvar innan det var dags för jobb. Vi intog liggläge i soffan igen och tiden gick på tok för fort!

Väl hemma igen tog jag och röjde diskbänken sen fastnade jag här. Hade tänkt jag skulle göra en inventering av frysen och ska göra det också men är inte lika sugen längre! Men det ska göras och fort kommer det gå och vipps så är Magnus hemma, han jobbar till 23.30.

Helgen kommer gå lite i julens tecken, vi ska julpynta, en vecka tidigare än vad vi brukar men vi åker ju upp den helgen och det är ju helt klart bättre att göra det 1 vecka innan än 1 vecka efter. Tänk så mysigt det kommer bli då vi kommer hem då :D
Vi ska även iväg på julmarknad, Daniel, "Gumman" och Alvin gör oss sällskap :)

Daniel är Magnus arbetskamrat, han är också hemifrån. Han och hans lilla familj, "Gumman" Katarina och sonen Alvin på 2,5 år, de flyttade hit för ett halvår sen.

Vi blev ditbjuden på middag Lördagen för snart 2 veckor sen och det var riktigt trevligt! Vi blev bjudna på hasselbackspotatis och fläskfilégryta, chokladpannacotta till efterrätt, mumma! I Lördags bjöd vi hem dom och Magnus stod för det mesta av kockandet och jag för efterrrätten. Ugnsbakade rotsaker, fläskfilé och tzatziki, till efterrätt blev det ananaspaj med vaniljglass, tokgott!
Dom är riktigt trevliga, väldigt lättsamma att umgås med och Alvin är ju så go! Då det var dags att ta hand om disken efter middagen ville han gärna hjälpa mig att plocka i diskmaskinen och även handdiska det som inte fick plats :)

Ne nu är det dags att sätta fart om jag ska hinna med det jag ska innan Magnus kommer hem, då blir det kvällsfika och Lyxfällan :)

Imorgon då Magnus cyklat iväg på jobbet är det städning som står på schemat. Är jag på hugget kanske jag börjar julpynta eller så ska jag bara slappa och njuta av ledigheten, har inte bestämt mig än :P Idol ska jag kika på iaf ;)


vink, vink!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0