Onsdag

Började dagen med att hoppa in och jobba dag, 7-14.30, länge sen, minns inte när jag gjorde de sist. Smsade chefen (som var iväg på möte i Örebro) och berättade hur roligt det var att få jobba dag, till svar fick jag "Kommer bli mer framöver men kan inte säga mer. Kram". Wii kände jag, hoppas, hoppas de blir massa mer timmar för mig!

Hemma väntade älskling och vovvarna, de låg uppe i sovrummet och läste tidning, eller ja Magnus läste iaf. Jag gick upp och vi mös och pratade en stund. Jag fick i uppdrag att vattna blommorna och Magnus kockade, korvgryta blev det! Smarrigt värre, tänk att nått så simpelt och billigt kan vara såååå gott! Riktig höst/vintermat.

Efter vi ätit och dukat av la vi oss i soffan och kikade något avsnitt av Sveriges Historia, jag somnade på stört och sov tills det var dags för Magnus att bege sig på jobbet strax innan 19. Jag tänkte baka havre tekakor så jag gjorde "gröten" och satte mig vid datorn medans den svalnade, tog toklänge men de gjorde inge. Då hade jag ju en anledning att slösurfa. Degen blev gjord tillslut och jäst, nu gräddas första plåten och mer deg ska bakas ut. Har ju bara 3 plåtar så får vänta tills första plåten är ledig igen. Jag hann även göra mig en halv sats chokladbollar och unnade mig där imellan någonstans :P

Darling skulle ha vart hemma nu men han ska jobba över till 02 senast. Nu när det ändå blev så sent för mig kan jag lika gärna vara vaken tills han kommer hem bara för att få umgås lite och krypa ner tillsammans.

Vet inte om jag nämnt det innan i bloggen, att vi anmälde oss till Vintercyklisten som kommunen anordnat!? Vi blev iaf 2 av de 200 som blev med, av 400 sökande. Man fick vinterdäck, cykeldator, reflexväst, "sadelmuff" gratis och 200kr rabatt på hjälm. Det enda kravet är att man ska cykla 3 km 3ggr/veckan alltså 9 km/veckan. Detta håller på från 16 November - 16 Mars och den cyklade sträckan ska registreras senast den sista varje månad.



I Måndags lämnade vi in våra cyklar för däckbyte och igår var vi iväg på "kickoff" för information och avtalspåskrivning. Uppfyller man inte avtalet kan man åka på böter på 1000:-

Jag cyklar ju till jobbet annars men har gått sen snön kom och idag var då första cykelturen till jobbet. Det är lite läskigt och sakta sakta gick det men fram kom jag och dagens totala sträcka blev 3.17 km bara till och från jobbet. Då detta kommer vi klara galant!


Ne det var lite update för nu... ska röja lite på diskbänken nu innan Magnus kommer hem, han ringde precis och sa att de snart var klara, skönt att få hem karl lite tidigare! Glad blev han då jag berättade att jag höll på att baka bröd :)

Hejvejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0