Söndag

Idag har det inte hänt mycket... Jag har jobbat som vanligt (7-14)... Då jag kom hem satt Magnus ute på framsidan och solade och läste bok. Satte mig en stund jag med, de var så skönt att sitta i solen efter jobbet. Då solen gick i moln gick vi in och åt lite sen fastnade vi i soffan, fanns inget vettigt att se på tvn men Vem vet mest?-maraton vart det iaf, jag somnade en sväng. Magnus påstår att jag sov 1,5 timma men jag vet inte ja, hade ingen koll på klockan men så länge kändes det inte som.

Mycket mer än så har det inte hänt idag... vi väntar mest på att des ska bli så pass sent att vi kan lägga oss, vi är så trötta och orkar inte hitta på något heller. Vi ska nog se Wallanderfilmen som börjar 21 och då tänker jag minsann vara nerkrupen och klar för natten :)

Igår därimot hände det grejer, haha ne men vi tog oss iaf iväg på marknad i Rättvik, jag, Magnus och Lillan. Vi hade inte tänkt att handla något men vi åkte iväg mest för att göra något. Det var väl kul första halvtimmen men sen blev de drygt. De var ju hur stort som helst där, hur mycket stånd och folk som helst. Det tog ju aldrig slut och samma, samma var det överallt. Vi bestämde oss för att köpa lite remmar och sen åka förbi Tällberg istället, där har vi hört de ska vara så fint. Vad det var där hade jag inte riktigt fattat men vi åkte igenom en jätte mysig och idyllisk by med riktigt gammal smal väg och massa gamla, fina och mysiga hus.

Då vi åkt en bit trodde vi att det var det liksom men en bit fram så fanns det ett litet "centrum" där med Café och Hotell och grejer. Så på Caféet där slog vi oss ner och myste i solen en stund och fikade lite. För mig blev de nå Dalathé och biskvi och för Magnus blev de kaffe och ost- & skinkbaguette. Var tvungen att fota de söta bebisstatyerna och häbren som man kunde hyra :)
Då vi kom hem kröp Magnus ner i soffan direkt, han hade örvärk efter en heldag i blåsten, därav mössan.















































De blev en liten bildbomb men jag tror inte någon klagar :) Ne undra vad jag ska hitta på nu fram till dess vi ska krypa ner, ut med någon vovve kanske...

Hejvejs

Kommentarer
Postat av: Love Oliwers mamma <3

Hej!



Okej okej jag ska kolla upp det :)

Jaaa gör de

kram Love

2010-05-09 @ 19:46:30
URL: http://mommyatnineteen.blogg.se/
Postat av: Andrea

Det är värt att kommentera att jag ser att Magnus har klippt av sig håret!! Måste erkänna att den här frisyren passar honom bättre, trots att man inte ser så mycket med mössan på :-)

2010-05-09 @ 19:56:13
Postat av: Magnus

Haha tack för det Drettan... Har tjatat o tjatat på Tina om att jag vill ta bort håret, så jag passade till slut på att snagga mig medan hon var på jobbet :) Vill bara påpeka att jag ser tjock ut på bilderna pga att jag är uppsvälld av tandvärken :P

2010-05-10 @ 14:45:43
Postat av: Anette

Tack så mycket :) Jag tycker också att han ser lite äldre ut nu faktiskt, lite mer kille än liten pojke :)

2010-05-10 @ 17:09:00
URL: http://nettangrillspettan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0