Tisdag

Jag skriver för sällan nu så jag vet knappt vad jag ska skriva.. Ska försöka bättra mig!

Vad har hänt sen sist då..??

Jag och Jennifer var ju iaf ut då jag skrev sist.. Jag mötte upp henne och hennes Andreas nere på stan vid 19 tror jag det var. Vi gick därifrån en bra bit till Andreas syster där vi var på förfest, hennes man och två till par var där, riktigt trevligt! När det blev dags för "gamlingarna" att dra på Hela huset gungar åkte vi taxi ner på stan och jag och Jennifer gick till Andreas lgh och fortsatte förfesta och det blev massa tjejsnack :) Kommer inte ihåg vad klockan var då vi drog ner på stan igen men väl där gick vi förbi ett korvstånd och Jennifer bjöd mig på en French hotdog, seriöst den godaste jag ätit, HELT SERIÖST! Jag kan inte förstå att allt blir så mycket godare då man druckit!? Sen gick vi in på Flamingo, det var ganska lungt där till en början, knappt några på dansgolvet och ingen av oss ville dansa förrens de va lite fler. Så vi gick och köpte oss något att dricka och satte oss och inväntade dansfolket och fick sällskap av några vänner till Jennifer och Andreas, det dröjde inte länge innan dangolvet var fyllt och vi gick upp och dansade. Dansade non stop fram till klockan blev två och stället stängde. Jag älskar att dansa! Det är så kul och skönt att få shaka lite! :) Kvällen avslutades med ett besök på Donken såklart! Jag var dock fortfarande nöjd på Frenchen så satt bara som sällskap innan vi gick åt varsit håll. Jag kommer inte riktigt ihåg vad klockan var då jag låg i sängen efter att ha rastat 3 busar men tror det var kring 4, klockan hade jag ställt för länge sen för att vara säker på att ta mig upp och jobba dagen efter.... MEN...

Vad gör Tina då? Jo hon trycker på "Stäng av" istället för "Snooze" och vaknar 6.47 med ett jävla ryck :S FAN FAN FAN!
Ringer min arbetskompis Malin som skulle ha hämtat mig med sin moppe 6.45 samtidigt som jag klär på mig och låter vovvarna snabbkissa i koppel på baksidan. Hon hade precis parkerat på jobbet och sa att hon trodde jag gått eftersom jag inte stod där ute vid 6.45... Hon kunde ju ha ringt KANSKE!!??
Hon kom iaf och hämtade mig, jag glömde mitt passerkort där nyckeln till mitt skåp går men som tur va fanns det lånekläder som passade mig.. 7.10 stod jag iaf ombytt och klar i restaurangen! Jag var så arg hela dan! Jag VET ju att jag klarar av att jobba dagen efter jag vart ut osså försover jag mig! Jga blir så jävla arg! Trotts att jag bara kom 10 min för sent och jobbade igen mig fort så blir jag ändå så jävla arg! Men men... Nu skrattar jag bara åt det!

Vad mer då.. ?? Jo Magnus hann jo bli arbetslös någon dag innan jag skrev sist, vet inte om jag skrev någe om det.. Företaget han jobbade för gick i konkurs som vi anat skulle hända men inte så snart! Så jävla surt! Trodde vi skulle slippa leva som vi gjorde förra sommaren, inte alls vill säga, bara hålla oss vid liv, inte leva!

Iaf för några veckor sen då jag jobbade dag frågade min chef medans vi städade i köket; Jobbar gubben din idag? och jag svarade att han jobbar varje vardag men inte alltid så många timmar. Jag berättade att det höll på att gå åt skogen med företaget och att Magnus nu sökte massor med jobb. Ja men vill han inte jobba här på Lagret då? frågade chefen. Jo han har varit registrerad på deras sida i över ett år och uppdaterar med jämna mellanrum och har även skickat in ansökan som vanlig post men inte hört något än. svarade jag.
Jag kommer inte ihåg exakt vad hon och ja sa då men det blev iaf så att jag skulle lämna hans CV och personliga brev till henne så skulle hon prata men några som hade hand om rekryteringen och lämna det till dom.

Veckorna gick och jag frågade min chef om hon hört något och det hade hon inte. En av de som rekryterar kom och åt en dag så jag frågade honom om det fortfarande fanns någon chans men han sa att då han fick CVt så hade det precis bestämt de som skulle jobba i sommar, han sa att om jag kommit med det en månad tidigare så hade han kunnat fixa det men sa att jag skulle påminna honom till hösten. Det var tråkigt att höra det men samtidigt skönt att få ett nej så man kunde släppa det.

Jag var ju till storstaden på 2 dagars kurs för någon vecka sen, Onsdag den 2:a och Torsdag den 3:e... Berättar mer om det i ett annat inlägg... På Torsdagen under kursen får jag ett sms från Magnus "Ring mig då du har tid, det är viktigt!" Jag blir förståss orolig och ringer upp så fort jag får chans. Magnus berättat att de ringt från ICA och jag blir aldeless fnittrig ocg tårögd! Så himla glad! Han skulle få komma på intervju dagen efter.

Dagarna efter de var så himla långa, han skulle på drogtest (obligatoriskt för de som anställs på ICA) och det var samtal hit och dit om referenser och annat. Vi gick som på nålar och så fort Magnus telefon pirrade det i magen.
I Onsdags äntligen ringde de och berättade att han var välkommen på introduktion i Torsdags. Gissa om vi var glada!? Det gäller inte heller bara ett sommarvikariat som vi förstått det utan ett vikariat för en tjej som varit mammaledig en månad. Hon lär väl ska vara hemma i minst 6 månader iaf! Hoppas hon vill vara hemma 1,5 år och hoppas hon blir gravid direkt igen! Haha. Nej men hoppas hon vill vara hemma länge och att vi förstått det rätt!

Så denna vecka kör Magnus sin introduktionsvecka, kvällspass. Igår 14.30-20.15 och idag - Fredag 14.30-23 så han kommer och äter hos mig :) Är så ovant att se honom komma in där, blir så glad! :) Jag är så stolt och glad! Som Magnus kämpat, sökt massa jobb varje dag, fått komma på massa intervjuer, 2:a intervjuer och sen inge mer. Nedslag på nedslag och han har varit så nere över de här med jobb ett bra tag nu så det är så skönt att han äntligen slipper oroa sig, att vi slipper oroa oss. Men jag är alltid den som säger "Det ordnar sig alltid, vi ska klara det här, du och jag!" trotts att det känns jävligt jobbigt försöker jag hålla skenet uppe! Detta är också ett jobb han gärna vill ha, att få vara fysisk istället för att sitta på ett kontor.

Han har ju ett jobb från slutet av Augusti om han vill, som säljare på ett seriöst företag som säljer kontorsmateriat m.m. till företag. Men som sagt han vill gärna vara fysisk och detta är dessutom provitionsbaserat men ändå ganska lätt att sälja. Meh inge kul att inte veta vad man får för lön vaje månad.

Vi hoppas verligen vikariatet blir länge och att han sedan blir fast! Skulle vara perfekt!


Oj vad det blev mycket nu :P

Ne nu ska jag stänga ner här och göra mig iordning tills Magnus kommer hem :)



Natti






Kommentarer
Postat av: Farmor

Va<d kul att du har skrivit ..för det var ju ett tag sedan..kul med Magnus och jobb....hoppas det räcker riktigt länge...ha en bra vecka ...kram<3

från Farmor

2010-06-15 @ 23:03:04
URL: http://tantans.blogg.se/
Postat av: Svärmor

Jag är så glad för er skull! Det är jättekul att Magnus fått jobb! Vet att han mått dåligt för detta och jag BEUNDRAR er som klarat er under så knappa omständigheter. Jag kan inte fatta hur ni trollat... Jag vet ju att du trivs med ditt jobb och hoppas att Magnus också kommer att trivas. Må gott!! Vi ses snart hoppas jag!

2010-06-16 @ 08:57:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0