Fredag


Nu är jag skapligt mör i både kropp och knopp efter 11,5 timmas arbetsdag. Jobbade ju som sagt istället för chefen 7-14.30. Magnus och grabbarna kom och mötte mig då jag gick hem från jobbet, väl hemma varvade jag ner lite och skulle precis till och sätta igång med middagen så ringer chefen och berättar att det inte är någon på jobbet. Klockan var då 16.40, man bör vara på plats 16 för att hinna med och få all mat klar till 17.30 då de första gästerna börjar droppa in.

Chefen satt och viskade i mobilen från konferansen, sa att hon som skulle jobba hade åkt in på sjukan och frågade om inte jag kunde lösa dehär så jag sa att jag skulle ta hand om det så de va till att pälsa på sig och gå iväg till jobbet igen, fort som fan! Var där till 17 och 17.45 fanns de två rätterna klara, men jäklar vad jag sprang och slet. Känner mig duktig som klarade det så bra och så snabbt! Det var nog ingen som märkte att jag hade kommit in en timma senare, förrutom de första 4 gästerna(chaufförer) som jag fick ursäkta mig för, de tyckte inte de var några problem att vänta de 10 minutrarna de väntade, då de ändå måste vänta 1 timma innan de får åka igen.

Sitter och väntar nu på att Magnus ska bli klar med sin sista spelomgång, då ska vi upp och se film. Det blir Sommaren med Göran eller den nyutkomna Wallanderfilmen Dödsängeln. Det var tänkt vi skulle se båda ikväll men som sagt så blev planerna ändrade. Får hoppas jag lyckas hålla mig vaken genom hela filmen, trött som tusan är jag.

Imorgon blir den den obligatoriska Lördagsturen i skogen med busarna om vi har soppa i bilen.

Bilder från i Lördags



Fin utsikt om man bortser från att det är så mulet, vad vi skådar har jag dock ingen aning om ;)


Sigges bästa vän "Bollen" var med, han bar runt den mest hela tiden och glömde han den någonstans fick vi påminna och säga "Bollen då Sigge" så letade han igen den igen.


Han älskar då han får apportera, vilket han precis lärt sig :)



På slutet var grabbarna trötta och satte/la sig ner så fort de fick chansen :)


Det var djup snö och Lillan kämpade på i en hel timma innan hon fick sitta innanför Magnus jacka och vila och värma sig.


Snötroll :)


Min fina fiiiina Magnus <3


För dom som inte visste så är denna helg den fattigaste helgen på hela året (enligt statistik), fattiga är vi men vi har varit bra mycket fattigare. Det är inte förrens nu vi har kunnat börja spara pengar. Häromdagen tänkte jag tillbaka på då vi hade det som värst, kylen, frysen och skafferiet gapade nästintill tomma. Jag är glad att jag hade ett jobb som hade med mat att göra. Jag skippade lunchen på jobbet, tog med den hem istället (kycklingsallad) och "spädde" ut med lite pasta så hade jag och Magnus middag. Vi hade även tur som både fick låna och fick pengar till mat av våra nära då de var som värst, ytterst tacksam för de!

Men jag försöker se det positivt ändå, det kan vara nyttigt att få leva så ett tag. Man lär sig att uppskatta saker och ting på ett annat sätt. Nog för jag alltid uppskattar saker och aldrig tar någonting för givet kan det vara nyttigt att bli påmind om hur det kan vara.


Ne nu ska jag se om Magnus är klar snart, annars tror jag att jag går och lägger mig, det är en dag imorgon också. En dag helt utan jobb!




Update: La in bilderna de sista jag gjorde i inläggen och det tar sån tid så nu har det blivit så sent. Vi tar båda filmerna imorgon, ingen av oss kommer hinna se mer än första 15 minuterna om vi ska prova se den
:P


Natti




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0