Fettisdagen

Fy på mig som är så dålig på att uppdatera, idag är det två veckor sen sist!

Måste tyvärr skylla på jobbet! Chefen är i Thailand och har snart varit där i 2 veckor och jag har fått jobba pass. Hur gött som helst! Långa dagar har det blivit och vi var en man kort nästan hela förra veckan, det suger verkligen musten ur en.

Idag är det ju Fettisdagen och då måste man ju självklart äta en semla ;) Tänkte jag skulle bara själv, sen ångrade jag mig, jag tyckte det kändes för omständigt. Bestämde mig för att köpa bara själva bullarna och fylla dom själv. Jag tycker inte om de färdigköpta då det bara är en stor fet klick mandelmassa mitten, jag vill plocka ur lite bröd och blanda ihop med mandelmassa och mjölk till en smet och sen in i bullen igen. Då jag kom på affären hade de bullarna jag tänkt köpa såklart tagit slut så de blev att jag bakade egna istället vilket egentligen inte är så omständigt. Mumma mumma!

Börjar längta efter mina vanliga pass nu lite smått, så skönt på ett sätt att ha hela dagarna på dig att göra saker samtidigt som jag tycker det är så skönt nu då jag har hela kvällarna och vi kan laga och äta middag tillsammans. Ne det är nog allra bäst med att jobba dag men saknar just det att hinna med saker på dagarna då jag är pigg och alert :) Då jag jobbar dag är jag så trött då jag kommer hem men bara jag tar mig över den där "trött-tröskeln" då jag kommer hem så kan de hända att jag får något ryck :)

Pratade faktiskt med Linn i över en timma ikväll. Hon har precis kommit hem från att ha varit på resande fot i 3,5 månad i bla Indien och Thailand. Tänk 3,5 månads semester i värmen, inte alls avundsjuk näää :P Vi pratade om resan och lite mitt, minnen och ja.. ja livet! Tiden går så fort!

Fick även veta att det börjar närma sig dop för lilla Emma, det kommer att bli i Ö-vik om inte allt för länge :)

Ne det får vara nog för denna gång men kan lova att det kommer bli bättre nästa vecka :)



Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0