Skärtorsdag

Tjo!

Igår tog jag på mig och jobbade 8.30-20.30, gick bra de. Hade prick 60 ätande så det var lite att göra. Då jag kom hem hoppade jag direkt i duschen och sen upp i säng. Somnade som en stock och då klockan ringde 6.45 var jag inte direkt sugen på att upp och tvätta men upp tog jag mig och nu är jag i full gång med tvätt.

Ikväll blir jobbar jag kvällen som vanligt, har blivit mycket dag nu på slutet men det är roligare de. "Påsklunch" står det på menyn idag, undrar hur mycket det kommer vara att göra, antingen ingenting eller hur mycket som helst.

Igår bestämde dom sig för hur de ska ha semester på jobbet så efter påsk lär jag få veta hur sommaren ser ut, tror jag redan vet, gissar och hoppas att det blir bara dagspass från v.26-v.32 och ev nån fler vecka efter de. Får se hur den här andra "donnan" som jobbar kväll för mig då jag jobbar dag, hur pass mycket hon vill jobba i sommar eller om "vi" är tvungen att anställa någon ny. Hoppas på de sistnämnda då "donnan" är väldigt lat, opålitlig och ljuger jämt.

Usch! Skriver jag om något annat än jobb i den här bloggen!? Fy mig, men händer inte så mycket annat här.

Längtar tills jag ska köpa ny cykel, blir nog till nästa löning om jag har tur. Har tittat ut en jättefin på BILTEMA för 2999:-, den har jag suktat efter sen förra sommaren, en damcykel. Den jag har nu är en röd, rostig, mountinbike. Jag har haft den sen jag gick i 5:an tror jag. Köpte den efter en kille snodde min tidigare cykel en sommarnatt *host* om jag bara visste vem han var skulle han fått på plytet och fått lov att köpa mig en ny ;) Det jag ville komma till är att den är på tok för liten (21") så jag får så ont i ryggen av att cykla på den! Får se om jag tar den på jobbet idag, Magnus tog fram den igår och tog premiärturen med hundarna igår.

Ja nu kan man väl säga att det är påsk, så GLAD PÅSK. Tänk vad tiden går fort.. och ändå längtar man efter saker som ska ske i framtiden. Man bara gnäller och gnäller, aldrig är man nöjd :P

Det börjar iaf dra ihop sig för dop, 17 April ska Emma döpas i Ö-vik. Ska bli riktigt trevligt. Ska bli kul att få träffa henne, hon som hunnit växt så mycket! Då vi träffade henne sist var hon ju så liten så och bara låg och sov, iaf då vi träffade henne ;)

Vi ska väl ev. förbi "hemma" också då vi ändå är ute och far. Jag ska ev. isf stanna kvar några dagar och så jag hinner träffa familj och vänner ordentligt, saknar er så de gör ont! Men vi får se, beror på om jag får ledigt osv..

Pratade med pappsen här om dagen oxå, börjar dra ihop sig nu för att lill*n ska titta ut, lite mindre än 1 månad kvar nu. Ska bli spännande att se vad det är för filur, så mycket jag undrar och tänker, kommer h*n få pappas röda hår? kommer h*n vara lik mig?
Ja då jag blev storasyster sist (snart 18 år sen) skulle jag bli 4 år och tänkte nog inte så mycket mer än att jag hoppades att det skulle bli en tjej. Kommer ihåg då Kim kom springandes från sin skola till mitt dagis och berättade för mig att det blivit en liten tjej.

Hur som haver ska jag iaf prova hinna åka och hälsa på pappa och Milla innan lill*n tittar ut, vill ju se och klappa om magen :)

Ne nu börjar det bli dags för tvättstugan igen, ska upp och se om Magnus sovit klart sin sovmorgon först :)

Kommentarer
Postat av: Magnus

Ska se till att den personen som "lånade" din cykel kommer vara med och sponsra till en ny älskling. Kyssar

2010-04-01 @ 18:04:31
Postat av: Pappsen

Hoppas oxå att vi hinner ses nått innan det är dags, men kanske vi kan kika upp nått innan, men det får vi se, det är ju en del som ska i ordning innan och så, och tiden den bara ränner iväg :) Snart är det sommar :)



Vi får höras nått på Fonen :)



Älskar dig hjärtat mitt



Pyss å Kjääm :)

2010-04-06 @ 21:14:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0