Torsdag

Idag har jag varit på introduktion på ett dagis. Shit vad det var mycket att tänka på, och allt smått smått. Inga bläck och kantiner här inte fast det visste jag ju. Men ja de kändes himla ovant. Allergiker och muslimer.. ja herregud! Gruvar mig för den dagen jag blir inrind på ett dagiskök.. Visst skulle det gå bra om jag fick komma dit där jag varit idag men kommunen har ju ca 60 enheter så chansen är inte så himla stor. Annars var det riktigt trevligt, rast en gång i kvarten ca.. ne men det kändes som de. Frukost vid 8, fika vid 9.30, lunch vid 11.30 och fika igen vid 14.. Dom har det bra dom :P Ändå räknar man bara att man har 30 minuters lunch men hon sa att fikarasterna ingick liksom, dom får man betalt för..
Ja ne hua vet inte om jag kommer vara någon vidare vikarie men får se hur det går och vart det leder. Har iaf tänkt ta en till introduktion för det idag räcker nog inte för mig. Gah tänker på hur jag ska klara mig själv men vafan, huvudsaken barnen får mat i magen. Jag lär väl komma in i det efter några gånger..

Lagade middag här hemma för första gången på hur länge som helst, jobbar ju nästan bara kväll så det blir ju inte av. Det blir jobbmat mest varje dag. Lite tråkigt men ska passa på och laga lite mat imorgon och på lördag :)
Igår köpte vi faktiskt hem pizza, det var också evigheter sen jag åt köppizza. Måste nästan vara mer än ett år sen, innan vi bodde ihop, var då Magnus bjöd mig eller om det var då svärföräldrarna bjöd. Suuuper länge sen!

Nu ska jag kika på Idol.

Hejvejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0