Tisdag

Grattis än en gång till Marielle och Thomas som äntligen fick sin Kevin i Lördags! :)

Idag har jag tvättat 7-11, usch det är inte kul att tvätta längre.. iaf inte nu då jag får bära tungt och långt! Tvättmaskin är något som ska införskaffas så fort det finns pengar för det.

Idag jobbar jag 16-20.30, skönt att kunna pyssla på lite under dagen men inte kul med kvällar... men men jag tar de jag får och bäst för hundarna om de slipper vara ensamma, nu blir det ju knappt 1 timma - 2,3 timmar beroende på hur mycket Magnus har att göra på jobbet.

Jag har iaf fått förlängning på ICA :D Hon som har diskbråck blir borta hela September. Plus att en av de 2 som jobbat extra har slutat och den andra måste kanske sluta för att hon inte sköter sig. Så om hon ska luta kommer jag få jobba:

Måndagar - Fredagar 16-20.30
Söndagar 7-20-30

Men bara om jag vill såklart. Chefen ska försöka få in en till extra ifall hon  blir sjukskriven länge så jag får lite ledig jag också men i September ska jag jobba så iaf. Kommer inte träffa Magnus mycket men jag tar de jobb jag kan få. Sen ska jag prova klämma in introduktionen på Kostservise också så jag får säkert hoppa in och jobba dag hos dom.

Igår när jag jobbade hade hundarna lyckats komma åt symaskinssladden och tuggat den i 1000 bitar, jag som precis blivit så himla sugen på att sy igen :( :S
Ska försöka googla om de har nån affär med symaskinsreservdelar till symaskiner från 1800. Ne så gammal är den inte men den lär nog kunna vara runt 50 år gammal. Vet de finns eller rättare sagt fanns en affär i Östersund där jag hittade en handbok åt den. Ska be mamma gå in och kika där nästa gång hon är i stan.

Ajja nu ska jag göra lite nytta, hänga all tvätt som inte hann bli torr till att börja med..

Kommentarer
Postat av: Magnus

Du är så duktig älskling! Kommer snart hem men då är ingen älskling hemma =/ Kyssar

2009-09-01 @ 16:05:40
Postat av: Pappsen

Hej vännen,



Låter nästan som det är dags att skaffa munkorg till vovvarna, om inte annat för att lära dom att ge fan i å tugga på allt.... Tyvärr så finns det inte till katter annars hade Tilde fått en då hon var som värst på att tugga kabel!



Skönt att det är positivt med jobbandet i alla fall för som sagt får du med dig goda vitsord från de ställen du jobbar på så är ju det en stor fjäder i hatten så att säga... :O)



Nu ska jag jobba lite igen...



Kram å kram vännen, älskar dig



Pappsen

2009-09-02 @ 13:38:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0