Söndag

Sitter i köket nu med en spelande Magnus framför mig, en liten Lillan sovandes i knät, en Chippen som ligger vaken under bordet och en Sigge som gnager på ett ben samtidigt som han då och då ser in i mina ögon.
Tror jag ska ta och berätta om de senaste dagarna med bilder...
Den första snön som kom här Torsdagen den 5 November

På kvällspromenaden var dom som tokiga i snön. Här ser man Sigges "krigsärr" väldigt tydligt som blev då grabbarna rök ihop en gång då de var små. Lillfisan kan inte snäppa snön ur siktet (läs nosen) ;)

Men snön regnade bort lika fort, så här snöfritt var det dagen efter då Magnus, Lillan och Chippen kom och mötte mig då jag gick hem från jobbet. Ser nu att man knappt ser Lillan, ser ni henne? :)


Lillfisan slappar på favvoplatsen i soffan, på en hög av filtar


Sigge myser på mig i soffan


Lite bus... har han åkt på svinflunsan tro? :)


Chippen ville oxå vara med, Lillan ligger uppe vid mitt huvud :P


Förra Lördagen var vi en snabbis på kupolen, visade sig att Jill Johnson var där


Lite lyxigare middag än vanligt i detta knapra bygge, kycklingfilé med ugnsrostade rotsaker, sallad och bea. Inget vin till dock men bubbelvatten.


Äppelkaka med marängtäcke till efterrätt, vaniljvisp till det.

Såhär piggelin är jag varje Söndags morgon då jag ska pallra mig iväg till jobbet 06.30


Mindre pigg blir man då man möter detta på jobbet kl 07.00 och inte har tid att ta rätt på det. Jävligt less på att folk inte kan sköta sitt jobb!!


I Onsdags tog vi oss en tur i skogen för enrisjakt och hundarna fick springa av sig, här säger Magnus åt dom då de försöker norpa plockad enris :P


Vi var på samma ställe som Magnus och Chippen cyklade här om dagen. Ganska bra bild för med för att vara min kassa mobilkamera, eller vad säger ni?


Såhär fint gjorde älskling ute på bron med enriset. Nytt ljus till lyktan ska införskaffas, ljuset vi hade smalt till en lustig form i vårsolen..


Pippisarna måste ju ha mat i vinter också


Älsk vill inte vara med :)


Natten till igår kom mera snö, det kan man inte tro då man tittar ut nu :(


Såhär såg det ut kl 06.40 i morse då jag väntade på att Malin skulle plocka upp mig med vespan.


Såhär låg Lillan på mig medan jag pratade med pappa, han fyller år idag. Hela 46 år, grattis igen pappsen lilla <3


Är bara tvungen att lägga in lite jämförelser

Grabbarna 16 Januari 08, snacka om Babyfaceisar, inte riktigt växt i öronen än ;)


Detta är taget för ca en månad sen.


Lillan den 24 Januari 08


Lillan idag, bad-hair-day, hon ska badas och friseras ikväll :P

Nog har de växt allt, våra 1-åringar :)

Ne nu ska jag kissa lite hundar sen blir det kladdkaka (som jag hunnit baka under tiden jag fixat inlägget), bada och fixa Lillan sen kryper vi nog ner och kikar på Paradise Hotel. Någon fler som ska följa det?

Ha en trevlig Söndag kväll!

Hejvejs


Kommentarer
Postat av: Farmor

Vad kul du har lagt upp bloggen idag och vilken skillnad på dogsen..dom har verkligen vuxit...

Hoppas allt är bra med er ...kramas

2009-11-15 @ 22:50:53
Postat av: Diana ♥

Åh vilka fina hundar!

2009-11-17 @ 13:27:20
URL: http://dianasblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0