Tiden går för fort

Redan söndag :(

Åh va skönt det varit att få sova! Igår morse då jag vaknade med solen i ansiktet och kände hur utvilad jag var, gick ner på toa och för att kika vad kl var.. jo kl var 5.30 :P Var bara att gå upp och krypa ner hos älskling igen, myys :) Kunde dock inte somna om till en början men efter en stund så och vaknade 10.30 igen såååå skönt!

Imorse fick jag dock inte sova, hundarna bökade och stökade och jag vaknade första gången 6.30 och vaknade x antal ggr jag vid 8.30 gick upp med en stor suck! Usch vad jag hatar då de håller på, gnäller de inte så bilder de på allt.. ne dom är faktiskt oftast snäll, sällan de väcker en faktiskt. Men då det händer får jag krupp!! Magnus sover som en stock och vaknar inte av hundarna men det gör jag och bli irriterad och Magnus vaknar och blir irriterad av mig för han tycker jag väsnas :P

Nu när jag funderar på vad vi gjorde igår kan jag faktiskt inte minnas.. Inte mer än att vi såg på  Eurovision.. Vad gjorde vi mellan 10.30 och 21 egentligen? Minns vi åt korv och makaroner till middag, vilken lyx ;) Sen vilade vi en sväng på maten i soffan framför tvn, trångt men mysigt såklart :) Ja sen va de svart :P
Det har nog aldrig varit så pass många bra låtar med i Eurovision förut tycker jag.. synd om Marlena, tycker om hennes låt! Men Norges bidrag var bra den med, har haft den i huvudet hela dan. Sen va Islands och Danmarks bidra bra med. Men snacka om att Norge vann överlägset, ingen spänning direkt men grattis till dom! Kanske ska boka biljett till Oslo 2010!?

Idag efter frukosten åkte vi direkt upp till skogen och släppte hundarna :) Var inte ute så värst länge, bara 30 min men dom blev toknöjd på de och va lugna och låg ute och mös medans vi fixade på uteplatsen på baksidan :)
Jag klippte gräset med en sån.. vad heter dom!? Av nån anledning vill jag gärna säga handtralla, HAHA! Hum.. juste handjagare heter de va!? En sån gräsklippare utan bensin och ström iaf.. :P Så himla stygg gräsmatta, dom som bodde här innan oss klippte tydligen inte gräsmattan en enda gång i somras :S Ska komma ihåg att vi ska älda den nästa vår så den blir fräsch och fin.
Sen va det dags för lunch, makaroner med bacon och ost, de va gott de. Sen tog vi oss en tur till "Skvalet" så himla fint där men lerigt. Det finns ju plankor att gå på men hundarna väljer gärna andra vägar så lera på mer än bara tassarna hade de ;) Hehe Magnus skulle putta i de stora hundarna i bäcken som rinner där, Lillan stod där brevid på plankan och druttade i, det var bara 1 meter högt men hon försvann helt under yran stackarn men hon kom upp och simmade till plankan och hasade sig upp :P

När vi kom hem slappade vi mest och till middag blev det blodpudding och bacon.. lingonsylten är slut så vi provade med sylten jag kokade häromdagen, röd-& svartvinbärssylt. Smakade helt okej faktiskt.
 
Var ett tag sen jag la ut någon bild..

Bilder från igår...


Magnus ligger på magen och har Lillan mellan knäna, den här bilden tog jag 5.30 igår morse :P


Och den här tog jag på Sigge då jag vaknade nästa gång, 10.30. Söt som ligger på rygg med benen i vädret :P


Frukosten fick de direkt ur fodertunnan för 1gångsskull :P Snacka om att de såg förvånade ut och inte riktigt trodde på det då Magnus sa "Vasegod" :)


Älskling redo för promenad, rädd om öronen nu då han haft så ont så länge.


Lite "fot" träning, Chippen ser ju himla normal ut ;)


Idag..


Skvalet, är det inte vackert!?




Det känns lite som att vara med i en film eller nått då man går där, så mysigt :)

Inge jobb imorgon än vad jag vet, chefen kom väl hem från sig hälsoresa idag så hon lär ju höra av sig imorgon om hur det ser ut i veckan. Som sagt, skulle tro att jag ska lära mig kväll och helg denna vecka.

Ne nu ska vi ut med vovvarna sen duschen och sen sängen. Tyckte jag hörde en fågel viska nått om massage och det skulle inte vara helt fel efter en del gräsklippning och krattning ;)

Natti










Kommentarer
Postat av: Emma

dom är så fina vovvarna!

2009-05-18 @ 00:12:27
Postat av: Magnus

Ja, det är fint i Skvalet och dessutom är det ju jätte nära och bra. 5min att gå och då kan vi släppa hundarna... härligt värre... älskar dig!

2009-05-18 @ 19:19:57
Postat av: Tina

tack Emma :)

2009-05-19 @ 09:12:52
URL: http://tiiiiinaa.blogg.se/
Postat av: Tina

Mmm det är härligt de älskling :) Älskar dig <3

2009-05-19 @ 09:13:26
URL: http://tiiiiinaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0