Helgen

Gu så skönt det varit med ledig helg! Det är ju hur underbart som helst att vara ledig helg, fler såna tack!

Igår var vi lite spontana, kikade runt på blocket efter cyklar. Vi har ju inga pengar men har ändå kikat efter nått billigt så vi kan cykla tillsammans. Vi hittade iaf en sån cykel med smala däck och bockstyre, den var nedsatt från 250:- till 150:- så jag ringde, den fanns kvar. Så stax efter 20 började vi traska  5,5 km, eller ja.. jag cyklade sakta, Magnus och Chippen gick. Vi var lite osäkra på vägen men hittade iaf. Det var någe fel med växlaren men vi fick den för en hundralapp :) Ingen snygg cykel men en cykel iaf :P



Påväg hem upptäckte vi att kedjan var på tog för lång så idag promenerade vi till biltema för att köpa nå kedjelås och nått mer som jag inte minns vad det heter, är nått till cyklen iaf.. men det fanns inget kedjelås :( Gick vidare till mekonomen för att höra med dom men det var stängt.. Köpte iaf en cykelkorg till mig på biltema för 60:- Provade nyss montera den men tror man måste ta bort styret så då får Magnus hjälpa mig.. hoppas vi får dit den så Lillan också kan med och cykla :D

Igår var ju Chippen med och hämtade cyklen och han sprang utan koppel sista 100-200 m (min avstångdsbedömning är kass) brevid cyklen, så duktig så :)

Håller på att grädda havre tekakor nu :) Passade på att ta en tupplur på soffan medans degen jäste, inte dumt de inte!

Fick höra en glad nyhet här i veckan också, så himla kul! :)

Imorgon är det jobb igen, ska jobba 7-14.30 måndag till fredag, är den inte rena drömmen att få jobba en helt vanlig arbetsvecka!? Tycker verkligen om mitt nya jobb och trivs hur bra som helst! Är så glad som fått jobb där i dessa tider!

Ne nu ska jag se om brödet är klart sen ska jag njuta av helgens sista timmar :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0