Inte trodde jag att det skulle bli såhär..

Ja igår då jag gick till vårdcentralen trodde jag att jag skulle bli petad på och bli stucken och sen få antibiotika och sen få gå hem.. det vart inte riktigt så...

Efter de petat och stuckit, jag fått vänta och vänta och sen bli petad på igen fick jag en remiss till kirurgen i Falun. Eftersom Magnus var på kurs i storstan och jag inte har körkort själv och inte känner någon som kunde köra mig här fick jag åka sjuktransport till Akuten i Falun. Innan jag gick in skrev jag sms till Magnus att jag var där och att jag skulle höra av mig då jag blev klar.

Jag fick komma in ganska fort till ett rum med 3 andra akuta patienter.. då var kl ca 12.30 och jag fick en smärttillande tablett och det kom lite olika och skulle undersöka mig då och då och det konstaterades att jag skulle opereras...där fick jag ligga och frysa till ca 15.30.

Väl uppe på mitt rum som jag delade med en annan fick jag ta en varm dusch och fick såna där fina sjukhuskläder, nattlinne, superstora trosor och knästrumpor, assexigt ;) Det var skönt att få ligga i en lite mjukare säng men började frysa på en gång :( försökte få tag i Magnus några gånger och ringde mamma och berättade vad som hänt. Fick tag i Magnus tillslut då han var påväg hem och berättade hur det va och han sa att han skulle prova ta sig in till mig så fort det gick men eftersom vi lånat ut bilen var det inte det lättaste.

19.30 kom sköterskerna in till mig och sa att det var dags för opertation, ringde Magnus för att berätta men fick inte tag i honom så bad sköterskerna att ringa honom. De fick inte tag i honom så han hade lyckats tagit sig dit då jag låg på uppvaket men fick inte träffa mig då så han fick åka hem igen :( Han missade sista bussen såklart och fick ringa faster Gunilla och be om skjuts men fick vänta i drygt 2 timmar.. tokigt..

Operationen tog bara drygt 1 timma och jag fick åka upp på rummet vid 22.30 igen där jag fortsatte att sova. Vaknade några gånger under natten och hoppades på att det var morgon snart coh kl 6 kom sköterskerna in och tog lite temp och prover sen sade "nu ska du få sova lite till" och sen gick de :S

7.30 kom de in med frukost. Jag fick även låna telefonen och ringa Älsk och berätta hur de va.
 9.30 fick jag veta att jag skulle få åka hem så ringde Älsk och sa att han fick hämta mig om sen fixade jag mig iordning för hemfärd sen la jag mig och väntade och rätt va de va så stod min lilla filur där, åh kände hur glad jag blev och all späning och oro försvann. Jag som haft gråten i halsen hela gårdagen för jag haft så ont, varit orolig, inte veta vad som ska hända, varit ensam och saknat Magnus så himla mycket!

nu är jag iaf hemma och ska göra mitt bästa för att fixa och packa så vi hinner fara i någolunda tid idag. Vi som skulle städa och packa och ha oss igår så det bara var att fara iväg efter jobbet idag.

Magnus var precis hem på lunch, har kramats och jag har gråtit en skvätt.. så himla skönt att få vara hemma igen och inte ha ont! Eller ja ont har jag ju men långt ifrån vad jag hade innan operationen..

"Du luktar sjukhus" sa Magnus då vi kramades :P sötnos!




Kommentarer
Postat av: Svärmor

Vad skönt att det gick bra! Jag var superorolig hela dagen och sms,ade ömsom till dig och ömsom till Magnus. Inget svar från någon. Innan Magnus äntligen ringde på kvällen var jag helt färdig av oro! Men, som sagt, skall bli JÄTTEROLIGT att krama om er igen! Kör försiktigt och får du ont kan du väl ligga i bilen. Ta med en kudde och varm filt. Kram.

2009-03-11 @ 13:06:56
Postat av: Helena

Usch de där lät som en skräck upplevelse!! Vad va det som hade hänt? Om man får vara nyfiken? :) Hoppas det gick bra med operation iaf!

2009-03-11 @ 21:44:37
URL: http://jagokidsen.blogg.se/
Postat av: Emma

stackars dig tina. krya på dig och sköt om dig!

2009-03-11 @ 21:52:50
Postat av: Johanna

Va e de som har hänt?? :/

2009-03-13 @ 18:30:47
URL: http://mizzzme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0