Helgen

Förra midsommaren var mysig den. Fint väder var det och grilla gjorde vi, Jag, Magnus och Mamma. Senare ville mamma iväg på Fröjdholmen och kika. Vi tog mammas pärla och åkte iväg, så mysigt att åka mammas ford :) Väl där träffade vi på Linn som var en aning runt under fötterna, sötnöt :) Träffade även på Sandra L en sväng :) Mamma träffade folk hon kände och blev bjuden på öl så Magnus fick köra Fojden. Rattväxen (som gärna hoppas ur) och världens största ratt men det gick bra! Det var hur mysigt som helst att åka runt i den ljusa natten sittandes tätt brevid älskling <3

***

Vår midsommarafton i år var inte speciellt midsommrig men det gör mig inget. Vi stack iväg och handlade lite tacos, inte dumt det heller. Verkade som rätt många tänkt äta det i midsommar då "tacohyllorna" var länsade. Fick även med oss lite chips och godis hem som vi proppade i oss till 3 filmer. I taket lyser stjärnorna var en av filmerna vi såg. En film jag tror mest riktar sig till tonåringar men jag ville ge den en chans och jag tyckte den var bra. Fällde en del tårar faktiskt. Extrem Movie var en annan vi såg.. och EXTREM var verkligen det den var. Massa massa snusk och överdrift, jag skrattade men jag är lättroad har har låg humor ;) Vilken den tredje filmen var kommer jag inte ihåg för tillfället.

Igår vaknade jag vid 04 och låg vaken en timma, kan inte fatta varför jag alltid vaknar så tidigt, vovvarna låg snällt och sov även denna gång. igår kändes det som det var söndag, spratt till en del gången och fick för mig att jag missat gå till jobbet men kom på rätt fort att det var lördag. Lördagen egnades åt städning, eller rensning iaf. Plockade undan alla vinterkläder (jag vet att det är JUNI men bättre sent än aldrig) och slängde (ja jag SLÄNGDE faktiskt) en hel del skit i köksskåpen. Jag är lite av en sån som inte gärna slänger saker, vill jag inte ha kvar det själv vill jag gärna ge bort eller skicka iväg de på loppis eller nått. Men måste komma ifrån de där.. kan inte spara allt för andras skull, ne de rök rakt ner i soppåsen. Hände inte så mycket mer.. Innan vi började röja gick jag och Lillan till Vattenparken och satt oss (mig) på en parkbänk och solade i ca 1 timma. Lillan var så nöjd över att få nosa runt utan att bli översprungen av en stor hund och fick även sitta och mysa i knät en stund.
Till middag slängde jag ihop tacoresterna med lite pasta, mumma :)
Vi la oss redan vid 22 och kikade film som vi inte hann se så långt innan vi slocknade. Nån fantasy film som ska vi ska prova se klart sen.

Imorsen ringde kl 05.45, pigg som jag vet inte vad. Ville ändå prova ligga kvar och snooza fram till 06 som det var tänkt men somnade aldrig om. Har gått bra på jobbet idag och har inte fått tokstressa som alla andra gånger jag jobbar själv. Inte alls mycket folk idag och jag hade lättsam mat och dessutom var jag där 20 minuter innan men hade nog inte behövt gå dit tidigare. När jag väl kom hem och satt mig ner kände jag hur trött jag var/är. Blir lättsam middag idag som tur är, kebabpytt som jag tog med hem från jobbet idag.

Kanske bjuda på lite bilder sen tror jag magen tycker det är dags att värma lite pytt :)


När det snickrades tacos hade jag sällskap som vanligt. Kanske var dom bromsklossar i sina tidigare liv!? :P


Till filmen åts tacos


Jag & Lillan mös i Vattenparken
Lillan tyckte det var varmt och ingen toffs hade hon heller, är lite dålig på att sätta upp håret igen då hon lyckas gnussa bort den. Jag är osminkad och rödögd (mina ögon gillar inte månadslinserna) har utväxt och saknar mitt blonda hår och lugg. Men jag bjuder på denna, är ju så jag ser ut.


En del av Vattenparken


Från Vattenparken ser man Kupolen (även kallad Dalatutten) det gör man även hemifrån


Lillan kände inte för att vara linslus, här ligger hon och gnager pinne :)


Gårdagens middag, tacopasta :)


Ne nu e de dags för middag, sen ska jag bara ta det luuuungt :)

hejhej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0