Lördag

Dagen började med några längde i simhallen, ca 30 blev det på ca 30 min. Sen åkte vi hem och åt frukost och jag gjorde mig iordning för att jobba 11.30-14.30, fick dock jobba till 14.45 då de glömt att jag skulle gå men men de gör inget. Inget pass att klaga på heller.. eller jo, de är på tok för kort för att förstöra en hel dag på. Men det var ju min "utbildningsvecka" de här och jag har jobbat 3 timmar om dagen under lunchen för att komma in i det.

Blir tre timmar imorgon med, 12.30-15.30, sen får jag väl förhoppningsvis veta om de vill ha kvar mig. Vill egentligen inte vara kvar, men måste ju ha ett jobb. Det värsta av allt är att jag måste ta ur min tungpiercing som jag haft sen i Maj. Tog ut den första dagen i förrgår för de sa att man inte fick ha och tro på fan att efter 3 timmar hade det börja växt igen :S Jag höll på i minst 30 minuter här hemma och tryckte och tryckte, uppifrån och nerifrån. Magnus fick hjälpa mig men han tordens ju inte ta i och trycka så jag tjurade på ett tag till och precis då jag höll på att ge upp gled den igenom. Lättad och glad jag vart då, vill ju inte att den ska läka igen, har ju inte haft den så länge och alldeless gratis var det ju inte.

Bestämde mig iaf för att köpa en genomskinlig stav och tänkte att det borde ju räcka för att jag borde få ha den i men då dagen efter (igår) då jag lät den sitta i såg arbetsledaren den och frågade om jag inte fått ur den och jag förklarade att den läkt ihop och frågade om jag inte kunde få ha en genomskinlig men nej.. inte alls! :S Av både hygieniska skäl och för att det syns.

Idag tog jag ur den och fick otroligt nog i den efter 5 minuter. Men jag kommer nog göra en fuling och beställa en genomskinlig och ha den i då jag jobbar ändå.. vafan sen jag bytte från läkstaven i juni fram till dess jag fick ta ur den nu har inte kulan lossnat och ingen på mina f.d. arbetsplatser har sagt något om detta trotts att jag jobbat inom restaurang och service. Till viss del förstår jag ju min nya arbetsplats, jag ska behandlas som alla andra men samtidigt blir jag så arg och less, som det ser ut nu kommer det ju växa igen om jag inte fuskar.. 8 månader har den suttit i och visst var det så att det inte läkte ihop på en gång så självklart hade jag in te haft några problem med det. Ajja det visar sig.. lite tråkigt bara, vet inte om jag skulle tordas att pierca tungan igen om det skulle läka ihop..

Men vi får se, inte ens säkert jag blir kvar, och får jag inte heltid så tar jag ju hellre ett annat jobb om jag hittar. Har min tid imorgon sen får jag jobba när någon är sjuk iaf tills det nya schemat läggs och när det har jag ingen aning om. Chefen säger det att ju duktigare du är desto mer timmar får du.. ajja som sagt får se. Ska iaf kika efter nya jobb i veckan.. Inte bara för tungans skull utan branschen! ja just de för er som inte vet så är det Burger King jag jobbar på.. skratta om ni vill, det gör jag ;) ingen karriärsklättrare direkt som hoppar från Mc Donalds till Burger King men det var de enda som ville ha mig just nu, de nappade direkt. Inte ens Mc Donalds här vill ha mig.. jag får söka som alla andra, ingen förtur fast jag jobbat i 2,5 år.

Oj oj jäklar vilket intressant blogginlägg, jag lär ju låta som värsta fjortisen :S men men det är såhär jag tänker och känner :) Ett helt inlägg om min jäkla tunga xD

För en stund sen såg vi på Saw V usch, tycker inte om såna filmer men gick med på att se den om vi såg den tidigt vilket vi gjorde. Den var dock inte så farlig som jag väntat mig, mest spännande faktiskt. Har bara sett ettan innan och det var nångång i gymnasiet men tjejerna, vi satt där ihopklämda i Linns soffa och jag med en filt för ansiktet och bad dom att stänga av genom hela filmen :P Det var en av våra "filmkvällar" som faktiskt var en filmkväll och tacos var tradition oavsett om det var filmkväll eller "filmkväll" ;) Myspys, saknar er <3



Snart ska vi krypa upp i soffan med nå gott och se en komedi, vilken vet jag inte. Men en komedi efter en rysare är ett måste :)

ne ska nog inte skriva nå mer, är redan på tok för mycket, för mycket tunga haha :P

Kommentarer
Postat av: Svärmor

Din svärmor tycker absolut att du skall ta ur eländet i tungan. Den kan leda till mycket elände framöver. Infektionsrisken är jättestor och den är ju fruktansvärt ohygienisk! Du som är så jättesöt!!!

2009-01-17 @ 23:19:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0