Ne, är det dags tro

för lite uppdatering :) Det skriks från alla håll att det är dags nu, till och med från svärmor :) 14 Juli vad sist jag skrev, alltså 32 dagar sen :P Har inte varit så aktiv på att skriva alls i sommar men men det har sina för förklaringar. Har även tappat alla mina 2 läsare jag hade, hehe ne lite fler läsare hade jag och jag hoppas de kikar in igen och ser att jag uppstått från det döda :P

Har haf fullt upp med jobb, hundar, besök, uppresan m.m. men nu ska jag väl komma in i bloggandet igen.

Är i full gång med att söka jobb nu och antecknar varje jobb jag söker så jag vet vad jag sökt och inte. Har satt en gräns på att jag ska söka minst 3 jobb/dag, det blir alltså 21 jobb/veckan. I veckan har jag bara hunnit söka 8 jobb så nu har jag helgen på mig att ta igen de 13 jobb som jag ligger efter med. Har redan skrivit upp de jag ska söka så nu är det bara till att knåpa ihop lite ansökningar.

Denna vecka var sista veckan på mitt sommar vikariat på Ica restaurangen men kommer jobba alla dagar utom måndag och lördag nästa vecka så det är bra. En som jobbar där är sjukskriven och jag hoppas att hon kommer fortsätta vara det, för min egen skull så klart, vill inte att hon ska gå runt och ha ont så klart :P

Idag ska vi grilla älg, får se vad det smakar. Den ligger och gottar till sig i marinad nu så det ska nog smaka bra. Inge fel på älg inte. Blir pompa och bea till :P
 
Får lite äckelkänsla av att äta kött som inte kommer från affären i en fin förpackning. Just för att jag blir påmind att det är ett DJUR som någon skjutit, flått, styckat och förpackat. Precis som på ett slakteri som sedan kör ut sitt kött i butikerna. Det smakar ju naturligtvis inte annorlunda men i mina ögon är det ett litet djur inte som i affären, en köttbit. Kanske ingen som förstår vad jag menar men det är så jag känner ibland. Det är psykiskt.. lika med fisk man fiskat själv, det känns helt enkelt konstigt men det är väl en vanesak. Förstå mig rätt nu, det är jättegott och skulle hellre äta kött man vet dom gjort med än det man köper på affären, man vet ju aldrig hur de djuret mått, vad de ätit och vad de sprutat in i köttet. Är himla tacksam över att vi får så fint och gott kött från svärföräldrarna!

Nog om det.. Får berätta mer om sommaren senare..

Nu ska jag tigga år mig lite pussar och kramar från skruttas sen ska jag fortsätta sitta här i solen och söka jobb, om nu solen vill hålla sig framme, kan inte fatta att sommaren snart är över.. :(

Kommentarer
Postat av: Svärmor

jag säger bara ÄNTLIGEN! Har tittat efter din blogg flera gånger om dagen! Du är värdldens raraste, hoppas det går bra med jobbsökandet! Kommer och hälsar på snart igen!

2009-08-15 @ 14:57:43
Postat av: Pappsen

Ja här har du i alla fall en läsare... har ju förtvivlat spanat efter nått nytt att läsa men det har som sagt inget kommit förrän nu då... så nu är jag nöjd ;o)



Hoppas det blir en fin sensommar och att du får napp på nått av alla de jobb du söker... Kolla förresten om Hemfrid har nått där uppe, dom ska visst finnas i hela sverige... dom har allt från barnpassning till att hjälpa gamlingar och sjuka med hushållsbestyr o.s.v. Är ju i alla fall bättre än att inget ha så att säga :o)

2009-08-15 @ 16:08:23
Postat av: Daniel

Instämmer med svärmor och säger ÄNTLGEN! Lycka till med jobbsökandet. Älg lät inte helt fel. Själv har Andrea varit på Näkten och fiskar. Har nu fem firrar i frysen =)

2009-08-15 @ 19:23:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0