Fredag

Dags för uppdate nu.. Ska bättra mig :)

Har inte haft tid att sitta vid datorn därför de blir bloggat så lite :) Tidiga mornar=tidiga kvällar och där imellan är det fullt upp med jobb, hundar och annat stök. Vi båda har faktiskt kommit i säng senaste kl. 22 senaste tiden vilket är himla skönt, jag somnar oftast bums och Magnus kikar tv eller läser och somnar sedan oftast tidigt han också.

Jag har faktiskt läst en hel bok som jag för någon vecka sen läste ut. Gjorde ett försök att hitta nån bok då vi var till biblioteket här om dagen men hittade inget. Vad ska jag leta efter? Jag har ju inte direkt varit någon bokmal innan, bara läst i skolan då man varit tvungen och så. Det är ju hur mysigt som helst att ligga och läsa (bara man har tid). Samma dag som jag läste ut boken jag läste låg vi en hel lördag och bara mös och läste :)
Måste googla för att hitta nått bra.. Någon som läst en bra bok? Tipsa mig gärna :)

Är så skönt med helg! Har varit jätte trögt att kliva upp nu på mornarna, fast jag egentligen varit pigg har jag legat kvar och snoozat och klivit upp bra mycket senare än vad jag tänkt.. inte alls likt mig. Lättare har det inte blivit heller av att Magnus dragit ner mig i sängen igen då jag äntligen satt mig upp och hållit mig i sin varma, goa famn, då kan man inte bara kliva upp <3 Så denna vecka har det inte blivit någon morgoncykeltur med Sigge och Lillan, bara en snabb morgonkissis, fy mig! Har ju varit så duktig nu i sommar och vart ut tidigt tidigt på morgonen innan jobbet och cyklat Sigge i minst 40 minuter men oftast 1 timma. Lillan har också varit med och har fått åka korg mestadels men fått sprungit lös sista kvarten eller så :) Det tycker hon är jättekul :D
Har dock hunnit bli ikulldragen 3 gånger då Sigge tvärnitat för att skita, Lillan har åkt korg 2 av dom gångerna men det har gått bra, jag blev dock ganska blåslagen 1 gång men inget allvarligt, lite öm och blå och så... Ska se om vi kanske ska köpa nån Springer som det heter, en sån anordning man monterar på cykeln speciellt för att cykla hundar med, både säkrare för den som cyklar och hunden.


En springer

När det gäller jobb så vet jag inte hur det kommer se ut framöver. Har några pass schemalagda på ICA nästa vecka men sen inget mer vad jag vet än. Hoppas hon som är sjukskriven av någon anleding inte kan komma tillbaka så jag får ta hennes tjänst :P För min skull då så klart, vill ju inte att hon ska må dåligt av sitt diskbråck men ni förstår vad jag menar.

Förra veckan var jag på intervju på Kostservice som har hand om kommunens alla enheter.. Dom behövde en timvikarie för främst dom enheterna på dagis och jag fick det :) Blev så glad då han sa att det gällde dagis främst, tycker ju så mycket om barn! Saknar mina goa syskonbarn så himla mycket!
Han sa att jag skulle höra av mig då jag var klar med mina pass på ICA så ska jag få 1-2 dagars intro och sen sätts jag upp på en lista och så ringer de mig då någon är sjuk osv..
Imorse ringde han och frågade om jag kunde jobba trotts att jag inte haft någon introduktion men jag jobbade ju på ICA idag. Det är lite läskigt för nå jag kommer få jobba så kommer jag vara själv, känns lite pirrigt men det kommer väl gå bra, huvudsaken är att barnen får mat sa han :)

Imorgon har vi tänkt åka upp till skogen och strosa ett tag så fort vi vaknat, sen tänkte vi ta en sväng på kupolen. Inget mer inplanerat.

På söndag blir det jobb 7-14, som alla andra söndagar, men jag klagar inte, jag tar de jobb jag får :) Hon tvingar mig ju inte, jag får själv bestämma om jag vill jobba eller inte.

I år är det som en liten BABYBOOM!! Igår fick min gamla jobbarkompis Johanna från donken en lite flicka :) En av mina bästa vänner Marielle och hennes Thomas ska ha knodd vilken dag som helst, hade bf den 24:e, hoppas de inte behöver vänta länge till! Systerysters nr.5 är beräknad att komma den 3:e Oktober och Magnus syster Andrea och hennes Daniel ska bli föräldrar den 15:e December :) Kan ju säga att man är något sugen själv!!

Ne nu vet jag inte vad jag ska skriva mer.. blev ett ganska långt inlägg :P Tänkte ta en liten resume på vad som hänt i sommar och massa bilder men det får bli en annan dag :)






Kommentarer
Postat av: Farmor

Vad kul att du har bloggat igen saknat det...och jag kan ge dig tips om läsvärda författare ...alla Stieg Larssons böcker är skitbra...men läs dom i rätt följd...sedan kan du låna Liza Marklunds böcker oxå läsvärda...Åsa Larsson...Mons Kallentoft...

det var några som är jättespänannde så man inte kan släppa dom...

Hoppas ni får en fin helg ...kramas

2009-08-28 @ 22:28:31
Postat av: Ullis

Gillar du verklighetsbaserade böcker?? Spelar ingen roll, för vilket fall som helst borde du läsa "äcklig" av Constance Briscoe. Jag kunde inte sluta läsa den, handlar om en mors grymhet och hur constance som liten lärde sig att överleva. Hon blev sedan England första svarta kvinnliga domare.

2009-08-28 @ 22:33:58
URL: http://ull.blogg.se/
Postat av: Pappsen

Hej vännen, när det gäller böcker så kolla in Milleneumserien av Stieg Larsson, grymt bra böcker, såg "Män som hatar kvinnor" häromkvällen... oxå grymt bra... så det är ett tipps då, annars Drakar och demoner, och den serien böcker, författaren heter i alla fall Dan Brown... dock inga böcker man ska vara trött då man läser, men bra är dom i alla fall :)



Hoppas det reder sig med jobb och du kanske får fast på ICA. Vet ju att du trivs som attan där så det skulle ju vara guld... Har människan diskbrock så kan hon nog bli hemma ett tag för det håller inte att jobba med om man har så ont redan nu att hon är sjukskriven för det!



Älskar dig skruttis, hälsa karlsloken med då :)



Kram på puss



Pappsen

2009-08-29 @ 00:58:30
Postat av: Andrea

Kul med en uppdatering!



Igår var vi på IKEA och shoppade lite..Dels en del till "Frasse" och sedan ska vi fixa till lite i datarummet. Idag blir det lite kompletteringar och sedan 30-årskalas..Hoppas ni får en bra helg!

2009-08-29 @ 10:55:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0