kallaballik :S

ja nu är vi äntligen i vår lägenhet.

det har varit en riktigt hektisk helg, fram å tillbaka, upp och ner.. och jag har mått riktigt dåligt bitvis å ändå haft kul bitvis..

i torsdags innan vi skulle lägga oss skulle jag ge Bagheera medicin som vanligt.han låg i ett hörn i hallen som han gjort hela dagen.. han var inte alls pigg och jag gjorde den dagliga kontrollen av urinblåsan som veterinären visat mig... oj oj blåsan var sprängfylld, hårt och stor som en tennisboll.. usch fick sån klump i magen visste att de gällde hans liv.. kl va runt 23, gick till Magnus och sa att jag inte trodde Baggis mådde så bra.. satt mig och kikade efter nr till djursjukhuset men dom flesta småklinikerna hänvisade till djursjukhuset i Falun. tyvärr hade dom bara jour till 22.30.. Magnus fick ringa alla samtal, jag bara grät, ringde nån distriktsveterinär i Falun som hade jour men hon höll på att förlösa en kalv och skulle inte vara klar på flera timmar.. Djursjukhuset i Falun hänvisade till strömsholm och uppsala.. fick bara tag i strömsholm.. så vi skulle åka dit..19,2 mil skulle vi åka!  hade knappt nån aning om vart vi skulle.. kikade snabbt på hitta.se sen åkte vi iväg å tankade.. då va kl 00.55.. vi åkte fel de första vi gjorde.. Magnus kompis Kim fick guida via telefon tills pengarna tog slut.. sen fick vi klara oss själva.. aströtta va vi och som om vi inte hade haft nog med otur vart vi stoppade av polisen :S Magnus tappade bort sitt körkort för ett tag sen och har med sig passet då han är ute och kör.. dom vart misstänksam över de och kollade upp det.. han fick blåsa och de upprepade frågan om han hade tagit narkotika nån gång. Magnus förklarade vart vi skulle och de sa vi skulle åka mot västerås, en av poliserna hade oxå en katt som drabbats av urinsten :P tror vi var framme runt 3, fick vänta 30 minuter.. Bagheera brydde sig knappt om vad som hände... det var riktigt akut, de va tvungen att tömma hans blåsa på en gång för att han skulle ha nån chans att klara sig.. så han inte skulle bli urinförgiftad.. han brydde sig inte alls över att få en nål instucken i magen.. usch de va så hemskt, ville bara gråta men höll det inne.. först när han skulle få en kanyl i frambenet skrek han och och försökte slingra sig ur med sina sista krafter.. han hade andnöd, han dreglade och ögonen bara snurrade i huvudet på honom.. vi fick hjälpa till å hålla honom stilla.. satte mig direkt när det var klart, hade jag stått upp 1 minut till hade jag svimmat... allt bara vart luddigt, jag kunde knappt prata och de bara susade i öronen.. vart inte svimfärdig för jag tyckte det var äckligt med blod och så utan för jag mådde så himla dåligt.. min stackars lilla Bagheera bara låg där helt utmattad.. gosade med honom in i sista minuten innan vi lämnade honom... då kunde jag inte hålla tårarna inne och då vi väl hom ut och Magnus höll om mig och sa att han skulle bli bra brast de.. jag storstjöt...

 vi satte oss i bilen för att åka 19 mil hem.. jag gjorde allt för att hålla mig vaken å hålla Magnus sällskap så han inte skulle somna.. men jag somnade.. Magnus va så trött att han missade Borlänge totalt och körde igenom.. kl 7 var vi hemma.. sov 1 timme sen upp och packa ihop det sista för att mellan 10-12 flytta allt till vår lägenhet.. så fort det var klart pakade vi oss iväg för att åka ytterligare 30 mil.. trött som satan och Magnus ännu tröttare men vi tok oss upp.. Magnus släppte av mig i rätan så jag fick passa på å träffa Pappa, Milla, My, Kim och barnen...Magnus åkte vidare till näcksta för att äta middag där..

Pappa skjutsade hem mig till Mamma runt 21 och Magnus var där då :)

fikade lite, va social med mamma.. hoppade i duschen och sen isäng runt 01.30.. 12 bar de av till rätan för dop..Dop ggr 4 va de.. My, Tony, Meja & Melvin :) fint och mysigt va de.. Meja sprang runt och skulle sitta knä, så söt så :) sen va de fika och direkt efter de va vi tvungna att fara vidare.. då var kl 14.30.. hämtade lite grejer i svensta sen iväg.. hämtade upp Madde i stan sen mot Bispgården.. var där 18.30 och vi fick äta tacos, de andra hade redan ätit men de fanns rester som tur va.. så kul att träffa alla igen! redde ut en del, de som tyngt mig mest, så nu har den stenen lättat från mitt bröst..

vi hann inte mer än vakna innan vi satt i bilen igen.. Linn liftade till Hammarn och Madde till stan. Stannade i Hackås för att hämta lite tavlor.. Magnus drack kaffe sen iväg till svensta.. packade ihop, grät en skvätt och sen iväg igen.. Mamma åkte me så nu är hon här i några dar :) de va en lång resa hem..Magnus mådde jätte illa så vi stannade på vägen.. men vi tog oss hem tillslut! Lady och Nanna hade överlevt helgen och Nanna va jätte glad, racade runt och pratade :) skruvade upp lite lampor, skruvade ihop bordet och stökade på lite.. hoppade i duschen och sen i säng.. skönt som satan!

klev upp med Magnus i morse, han är på scandic hotell sen kl 9 och ska göra på tekniskt test och ev anställnings intervju :) *hoppas, hoppas* vi ska väl gå och möta honom kl 11 tänkte vi :)

ajja de va vår helg.. inte en lugn stund.. vi a tänkt att vara där torsdag-måndag/tisdag men vi fick ju flytthjälp i fredags och åkte direkt efter de.. sen då vi va påväg upp i fredags ringde de Magnus om de här testet och intervjun så de va ju bara att pallra sig hem..

lite tråkigt bara att vissa inte förstår hur de egentligen är.. att jag mår så himla dåligt redan som det är och att jag inte behöver höra massa pikar, blir faktiskt riktigt lessen.. att jag oxå kan må dåligt och att även min planering kan brista.. jag har alltid varit den starka men nu orkar jag inte, jag mår riktigt riktigt dåligt av allt som hänt sista tiden.. nu går det ju framåt men jag är ändå så himla sänkt.. har ingen självkänsla längre..


håll tummarna för Magnus!



Kommentarer
Postat av: Farmor

Oj vilken helg ni har haft...hoppas du hinner ta igen dig lite och att det gick bra för Magnus idag...har hållt en tumme för honom...hur blev det med Bagheera ...får ni hämta honom snart...vad bra att ni får lite hjälp av Maud ...det är ju snällt ...du kan ju hälsa till henne...kram

2008-11-17 @ 21:42:54
Postat av: Magnus

Älskar dig gumman min!

2008-11-18 @ 11:43:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0