inflytt

Pratade med hyresvärden idag, han trodde vi skulle få flytta in på fredag och isf skulle vi få flytthjälp mellan 10 & 12 så där sprack våra planer för helgen.. men helt åt skogen är det inte, glad vi äntligen ska få VÅR lägenhet! Vi hade tänkt åka uppåt på torsdag men det är bara att börja tänka om :P vi ska väl dit ikväll igen å kika vad som hänt där borta..

Idag är älskling sjuk stackarn.. hoppas inte jag blir smittat bara. Hittade en påse med äpplen från svärmors trägård idag när jag stökade i kartongerna.. ett under att dom inte ruttnat för de va nog mer än 2 veckor sen vi fick dom :P så jag tänkte att jag skulle överraska Magnus med "man tar vad man har" äppelpaj :) har ju havregryn, socker, kanel och olja framme och har provat göra så förut och det var ätbart den här gången med :) Magnus uppskattade det iaf.

plingade på dörren idag med.. en granne som påstod att Dicken gnällde, skällde och ylade då vi var borta och att hon hörde det ända bort till sig. och det tror inte jag riktigt på för Dicken är den mest tysta hunden jag nånsin träffat.. visst kan han gnälla men inte så de hörs till en granne som det liggen en annan lgh imellan. dessutom har hon som bor mellan oss 3 hundar som skäller så fort man går ut så jag tror det är dom som skäller ja. jäkla gnälltant.. då vi höll på att flytta in här frågade hon om vi hade utekatter och vi sa att vi hade haft dom inne. "Bra! för det går varg här, jag har sett en på min baksida. Jag trodde det var en schäfer men det var en varg!" det tror inte jag heller på då vi bor precis intill vägen och det är ett väldigt tätbebyggt område. och vad jag kan se så ser jag ingen närliggande skog.. ajja som sagt inte alls nå trevliga grannar här, annat är det på Regnbågsgatan :)

Har sökt en del jobb idag och ringt på ett ställe men såklart inge svar.. har tänkt jag ska ringa på donken imorrn lr nått för måste ju ha så man kan leva iaf.. vill inte men vafan jag dör inte...

ikväll tänkte jag skriva liter mer ansökningar å pyssla om älskling å kanske ta ett bad :)


Kommentarer
Postat av: Farmor

Vad bra att det löser sig med flytten synd bara att ni inte kan åka upp till Kim...tur att ni får flytta från gnälltanten...och ja visst varg eller hur hehehe...ha dte gott hoppas Magnus piggar på sig med hjälp av din omsorg...

Kan du inte tänka dig att jobba i butik...du som har ett sånt trevligt utseende måste platsa på H&M eller Linderx det finna ju i Globen...Kram Farmor

2008-11-11 @ 17:46:49
Postat av: Madde

Jasså, varför plugga just där? Och vad? Ja som sagt, hoppas dt löser sig. Jag hoppas väl på jobba där då.. Samma visa för mig, fick lägenhet direkt, samma dag som jag sökte, nu är det bara jobb som saknas..

2008-11-11 @ 18:13:45
Postat av: Har som är förkyld

Ja, pyssla om mig du ;) Kyssar

2008-11-11 @ 19:12:11
Postat av: Tina

Svar till Farmor: jo då vi åker upp så fort vi fått in sakerna i lägenheten :) jo jag vill helst jobba i butik, söker massa sånt. tack för du tycker de :) kram kram

2008-11-12 @ 00:01:34
URL: http://tiiiiinaa.blogg.se/
Postat av: Tina

ja jag har väl pysslat om dig? ;) kyssar

2008-11-12 @ 00:02:05
URL: http://tiiiiinaa.blogg.se/
Postat av: Den ompysslade

Ja, du har varit så snäll o go o gjort te åt mig o så. Älskar dig Tina! Kyssar

2008-11-12 @ 00:18:25
Postat av: Madde

Ahaa, okej, jaha har man släkt är det ju ett plus. Neh, en snilleblixt bara, har ju velat flytta länge.. Carro bor ju där så.. på den vägen

2008-11-12 @ 12:05:59
Postat av: Madde

Hon pluggar. Hur blev det med lördag nudå?Kunde ni komma eller kom lägenheten emellan? .

2008-11-12 @ 14:42:52
Postat av: Madde

Okej, på så vis. Ja jag hoppas jag kan åka upp jag med. Jobbar ju lördag till 16.30 egentligen, å bussen går 16.00. Men får la se :D

2008-11-12 @ 22:13:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0