1 kattunge

precis när jag skulle gå tillbaka till jobbet idag la sig Lady i lådan jag fixat år henne och jamade konstigt.. tänkte att de kanske var dags. tänkte en snabb tanke på att jag skulle ringa till jobbet och säga att jag måste stanna hemma.men hur dumt låter inte de. Men skickade iaf sms till Martin och skrev att jag trodde de va på gång, ifall han ville följa med hem efter jobbet och se ifall det hänt något. slutade ju 19 så vi gick hem hit, gick in direkt till Lady och skulle se att allt va okej, hon satt i soffan, brukar alltid möta en i dörren. men hon hoppade ner på golvet när vi kom in i rummet. tyckte att hon såg mkt smalare ut men har ju läst att de kan se smalare ut när det är dags för magen sjunker ner.. men vi kikade under sängen och lite här och var. Martin gick in i köket och skulle äta, tagit med mat från jobbet, hör jag honom från köket "det är blod här Tina", å jag svarar "vaddå blod, vart?" innan jag kommit in i köket säger han att de ligger en unge där me. jag får panik, "ja men ta i den då", "slunga den, se om den lever", "känn om den är varm". jag kände att jag inte ville, lite äckligt med döda djur tycker jag.. den va kall :( Den va jättesöt, såg nästan precis ut som Lady, lite mer grå bara. så tråkigt! ja så sen dess har vi suttit och tittat på henne, ringt vetrinär och hoppast på att de kommer fler och att dom är friska. Men vetrinären trodde inte det var nån fara, katter kan ta tid på sig och hon berättade att så länge inte vissa saker hände så va de ingen fara. så om inget mer händer före imorrn så ska vi höra av oss, men eftersom Lady inte verkar vara stressad eller så så trodde hon inte de va nån fara. "hon har ju lyckats fått ut en så det skulle inte vara nå problem att få ut nån till" sa hon.

är bara så besviken på mig själv för kände ju på mig att de va dags, kunde ju åtminståne höra med Martin om han kunde vara här medans jag jobba. men men, gjort är gjort, den kunde ju varit död redan innan den föddes sa vetrinären. är iaf rätt beräknad dag :) va ju 10 eller 11 :P har blodfläckar i hela lghen :P å båda ligger och sover. imorrn ska vi begrava lillen/lillan hos farbror Baloo :)


va iaf tvungen att ta kort på bebben, så söt ju! men ska nog inte lägga ut den..

Lady ligger här bredvid Martin och sover nu så hon mår ju iaf bra, Baggis ligger i nya favvohörnet och sover.


ne hoppas på fler bebbar nu som är friska!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0