2008

väntar fortfarande på svar om lägenheten!? va ju dit sist jag skrev, frågade hur och när man får veta om man fått den eller inte.. han kikade på sin dator och sa att jag låg först i kön och att de höll på att utreda mig. jag frågade hur stor chansen var att jag skulle få den. Han frågade om jag hade några betalningsanmärkningar eller liknande men de har jag ju inte. då sa han att då är chansen väldigt stor :) så hoppas, hoppas, hoppas jag får den! isf flyttar jag om mindre än en månad :D men vill ju veta nu så man kan börja packa och så, jobbar ju 97 timmar denna månad så jag har ju inte all tid i världen, jobbar ju inte så himla mkt men vill ju ändå packa i lugn och ro, hinna gå igenom och rensa grejerna :P

sen ja va ut ifredags åkte jag på feber i 2 dagar :S frisk lagomt till nyår, eller frisk och frisk, har fortfarande ont i halsen men febern va väl iaf så gott som borta.

på nyår va vi till Lina, precis vad som varit planerat i minst 2 månader :P vi va 10 pers ;) Jag, Martin, Lina, Henrik, Aida, Oliver, Ullis, Jens, Carola och Jessica. vi åt iaf förrätt, nån gegga med champinjoner, tomater och rödlök på kex, jätte gott :) en supergod gryta, lina gjorde både förrätten och varmrätten :) jag gjorde desserten, favoriten sen förra året, det var önskemål från dem :) de tyckte de va lika gott i år ;)

jag och Martin åkte dit redan lite innan 15 för jag skulle göra desserten och Martin skulle skynda sig till ÖB och köpa fyrverkerier, han hann precis innan de stände kl 15 :P efter jag stoppat desserten i frysen bytte jag om och började smådricka :P resten av alla kom runt 18. börjadeäta när alla hade kommit. supergott! sen vart de ett slags scharadspel (Stavning?) askul va de! sen vart de desserten och lite innan tolvslaget begav vi oss ner till sjön för att skjuta fyrverkerier och skåla :) sen va de upp igen och fortsätta festen med dans och lite allt möjligt :) jag och Martin tog taxi hem 03.15. ett lyckat nyår tycker jag :) prattade med Farmor & faster oxå, det va ju inte igår om man säger så, mkt trevligt!

ikväll ska man jobba första gången de här året då :P ska jobba 16-22 på donken. ska väl bli trevligt, är ju kväll, brukar vara lugnt med stängning :) hinner ju åka buss hem med :)

saknar verkligen en dator nu :( att behöva boka tid här eller att gå till Martins föräldrar är inte speciellt kul! och när man väl sitter här han man hunnit glömma hälften av det man skulle kolla upp :S loite surt är det oxå att sitta och betala bredbandet i 2 månader när det inte går att använda det :S pappa har iaf lyckats rädda alla/de flesta bilderna :) men de som är kvar av datorn är nog inte mkt att ha kvar. så nu så fort jag får veta om lgh ska jag be pappa och hjälp pch beställa en laptop :) åh hoppas verkligen att jag får den här lgh nu! den är så perfekt!

ne nu är tiden ute snart... skriver väl om inte allt för lång tid igen..


Kommentarer
Postat av: Farmor

Ja det var kul att snacka lite med dig med...håller en tumme för att du får lägenheten...det är ju tur att du har lite bilder på bilddagboken...som du kan rädda när du får en Laptop...hoppas du får jobba lite mer nu då...skulle ju inte vara fel om du fick en heltid någonstans...ha en bra första vecka på nya året...

2008-01-03 @ 22:16:14
Postat av: Pappsen

Hej Gumman, God fortsättning på dig :)

Tänkte bränna dina bilder i helgen... ja så jag ringer säkert nått oxå och bubblar med dig.

BamsePappsenKram å älskar dig gumman :)

Pappsendåråva

2008-01-04 @ 17:44:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0