Nya familjemedlemmar

ja som alla inte vet så har vi skaffat oss nya familjemedlemmar.

Sigge, Chippen & Lillan :)

Sigge och Chippen är bröder från en kull med 8 valpar. Dom är 62,5% Bordercollie och 37,5% Schäfer. Dom är födda 11 september vilket jag tycker är lite coolt  :) Det är Sigge som är mest lik en Bordercollie och Chippen som är mest lik en Schäfer :)

Lillan är en renrasig Yorkshireterrier utan stamtavla. Hon är född den 18 september och är en "Mini" och kommer väga runt 2 kg ist för 3-4 kg som en vanlig :) Hon är ändå märkbart större än sina 4 syskon och va kaxigast av alla och skulle jävlas med sina syskon och det märks för hon busar gärna både med katterna och hundarna fast hon åker på styk :P


Sigge & Chippen


Lillan


Lillan är väldigt liten, här myser hon med Bagheera och Nanna i soffan :)

Ja så nu har dom varit hos oss i lite mer än en vecka och det går jättebra! De har redan lärt sig jättemycket, sitt och stanna bla. och FY har de definitivt lärt sig, det säger man ju minst 100 ggr om dan :P


Ja och varför 3 valpar samtidigt!? Ja det är klart vi förstår att det kan bli jobbigt och att det kommer ta tid men vafan vi båda älskar djur och vi vet att det kommer gå bra med massa disciplin och massa massa kärlek.

Lite festligt att vår granne är hunddressör eller vad han är. han är inte känd för mig men han är tydligen känd tillochmed utomlands och har varit med i reportage där och så. Han har även en hund som han tagit med sig hem från nått annat land, minns inte vilket. Buster heter han och är ca 5 år som är den mest lydiga hunden jag någonsin träffat. När dom hämtade hem honom var han ca 1,5-2 år och vildhund, tycker det är så häftigt att han fått till en sån fin hund av en vildhund :)

iaf så får vi mycket bra tips och råd från grannen och är ofta med honom och Buster ute i skogen med vår vildar :) Lillan får stanna hemma då hon är så liten och knappt orkar hoppa över snön :P

jaja.. ikväll vart det nästan en tur till akuten men det vart bättre så vi slapp som tur va! Igår fick jag så himla ont i axeln, började med en ilande känsla i högra sidan av käken, som växtvärk som sen gick ner på vänster sida av nacken sen axeln och skuldran. Det vart bara värre och värre, kunde inte sitta still, la mig men kunde inte ligga still.. låg och vred mig, grät, så ont gjorde det. gick och la mig tillslut, tog ett tag innan jag somna men det gick tillslut. när jag vaknade i morse va det mycket bättre men har inte kunnat dra djupa andetag på hela dan. Det känns precis som håll...känns i vänstar bröskorgen, axeln och skuldran..
ikväll vart det likadant, ringde sjukvårdsrådgivningen tillslut och hon visste inte vad det va men ville helst jag skulle åka in på akuten. Hon trodde det kunde bero på oro,stress och deppression. Har ju inte direkt mått bra sista tiden heller.. inte efter vad som hände då vi skulle flytta hit och det som vart då vi åkte upp för nån helg sen, stress från då vi satt oss i bilen i Borlänge tills vi klev ur bilen i Borlänge. Sen vad som vart där uppe oxå.. tjaffs och stress.. sen det som hände i Göteborg är det värsta.. mår som sämst över det.. att det kunde bli så fel.. usch får ont i magen och blir tårögd då jag tänker på det, verkligen det värsta som hänt på länge :( tänker på det varje, varje dag! så kanske inte så konstigt om det är allt detta det beror på. funderar över mycket nu.. kanske är en fas i livet..

men iaf så vart det bättre efter 1 timma men är inte helt bra än och jag har inte åkt in, jag lär ju överleva natten.

ajja annars mår jag bra, saknar mina vänner och min familj! har det inte alls stressigt i vardagen nu men men.. jag lär väl överleva de här oxå..

oj va klockan va mycket, krypa i säng stax. ska prova ta oss upp i tid och ut i skogen men grabbarna innan lunch sen iväg till Magnus kusin Johan m. familj, det ska bli kul :)



Kommentarer
Postat av: älskling

Älskar dig gumman! Tur att du känner dig bättre nu, blir ju lite orolig för dig. Det var därför jag gick upp till dig när du skulle prata i telefon, för att se så du fortfarande stod på benen! Älskar dig så himla mycket! Kyssar

2008-12-07 @ 02:27:33
Postat av: Farmor

Oj vad det måste vara liv i luckan nu...det kräver massor med ork för att dressera 3 hundar...kul iaf...dom är ju för söta...hoppas du blir bra i din värk...vore jag som du skulle jag nog lyda rådgivningen...men du känner väl bäst själv...ha en trevlig söndag

Kram Farmor

2008-12-07 @ 06:08:49
URL: http://jagenq.blogg.se/
Postat av: Drettan

Änligen bilder på underverken! De är så söta så...

2008-12-08 @ 07:54:00
URL: http://drettan.blogg.se/
Postat av: Martin

Den på lillan och baggis är otroligt söta ;)

2008-12-09 @ 19:17:57
URL: http://drymartini86.blogg.se/
Postat av: Petra

åh, vilka söta små hundar ni har skaffat! :)

2008-12-11 @ 19:09:30
Postat av: Tina

Ja dom är superdupersöta ;) har du nån blogg Petra?

2008-12-11 @ 20:21:21
URL: http://tiiiiinaa.blogg.se/
Postat av: anne

WOW! tre valpar samtidigt! Kul, men säkert jobbigt också!



Vår dotter är född 11 september! :)

2008-12-13 @ 21:46:08
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0